تا پایان امسال؛

تمام بیمارستان‌های دولتی رشت مجهز به تصفیه‌ خانه فاضلاب می‌ شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان گفت: تا پایان سال ۹۷ تمامی بیمارستان‌های دولتی مستقر در شهر رشت به تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز می‌شوند.

تمام بیمارستان‌های دولتی رشت مجهز به تصفیه‌ خانه فاضلاب می‌ شوند

به گزارش ۸دی، پویا شهشهانی عصر امروز در نشست تخصصی و علمی مباحث شهری رفع آلودگی از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در رشت اظهار داشت: سال ۹۴ به منظور رفع آلودگی از دو رودخانه زرجوب و گوهر‌رود ۹۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اعتبارات مذکور سال ۹۵ از محل اسناد خزانه سازمان کنفرانس اسلامی برای رفع آلودگی از این دو رودخانه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت افزود: امروز با اقدامات گسترده می‌توان گفت در راستای رفع آلودگی از این دو رودخانه اقدامات مطلوب انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان با بیان اینکه پایان سال ۹۷ تمامی بیمارستان‌های دولتی استان گیلان به تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز می‌شوند گفت: رفع آلودگی از دو رودخانه زرجوب و گوهررود علاوه بر اعتبارات، نیازمند انسجام و تعامل بین‌بخشی است.

شهشهانی با تاکید بر اینکه دو رودخانه گوهررود و زرجوب از ۲۵ محله در شهر رشت عبور می‌کند بیان کرد: از بالادست رودخانه زرجوب شیرابه‌های ایستگاه زباله سراوان به این رودخانه وارد می‌شود که مدیریت و جلوگیری از این پدیده نیازمند همتی عظیم و کاری بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه در ایام بارندگی ورود این شیرابه‌ها به رودخانه زرجوب با وسعت و غلظت بیشتری انجام می‌شود تصریح کرد: نخستین گام برای ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهر‌رود و کنترل کردن شیرابه‌های ایستگاه زباله سروان است.

شهشهانی دومین عامل آلودگی این دو رودخانه‌ را فاضلاب شهر صنعتی رشت عنوان کرد و با بیان اینکه شهرک صنعتی سپید‌رود نیز به صورت نقطه‌ای و پراکنده موجب آلودگی این دو رودخانه می‌شود گفت: شهر صنعتی رشت روزانه ۳۰ متر مکعب فاضلاب را وارد رودخانه زرجوب می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان با بیان اینکه سومین عامل آلودگی این دو رودخانه در شهر رشت مقوله فاضلاب شهری رشت است خاطرنشان کرد: طرح جامع فاضلاب شهری رشت پروژه‌ای بزرگ در راستای رفع‌آلودگی از این دو رودخانه است.

وی با تاکید بر اینکه رفع آلودگی از روخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت نیازمند بیش از هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار است تصریح کرد: پروژه رفع آلودگی از دو رودخانه مذکور اقداماتی وسیع و عملکردی شفاف را می‌طلبد و مشارکت مردم در این راستا اثرگذار است.

شهشهانی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری مردم شهر رشت در تخصیص اعتبارات برای رفع آلودگی از دو رودخانه زرجوب و گوهر‌رود می‌تواند عامل محرک سالم‌سازی این دو رودخانه باشد بیان کرد: اولویت‌شناسی عوامل آلوده‌کننده این دو رودخانه اقدامی مهم و حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان با بیان اینکه با اولویت‌شناسی در عوامل آلوده‌کننده این دو رودخانه مردم باید اقدامات اثرگذار در رفع آلودگی را به چشم خود ببینند افزود: تالاب عینک دارای ۵ پهنه است که در حال حاضر ورود فاضلاب از ۴ پهنه این تالاب حذف شده است.

شهشهانی با اشاره به اینکه تفکیک زباله از مبدا اقدامی موثر در ساماندهی رودخانه‌های رشت است تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست اقدامی بزرگ و به‌هم پیوسته است که با تعامل و همکاری منسجم مدیران، مسئولان و شهروندان امکان‌پذیر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان با بیان اینکه ظرفیت کارخانه زباله‌سوز رشت در حال حاضر ۳۰۰ تن در روز است و این ظرفیت در آینده‌ای نزدیک به ۵۰۰ تن در روز افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: ظرفیت کارخانه کود عالی رشت باید به هزار و ۲۰۰ تن در روز برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه