سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه بارش باران طی دو روز آتی در بخش‌هایی از کشور ادامه می‌یابد، گفت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر روز دوشنبه وارد کشور می‌شود و بخش‌هایی از غرب، مرکز و شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود

به گزارش ۸دی، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده امروز و فردا نیز در بخش‌های عمده‌ای از غرب، مرکز و شمال شرق کشور اثر می‌گذارد.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی طی ساعات آتی برای استان‌های شمال غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز غربی، مرکزی و شرقی، جنوب شرق و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه پیامد این سامانه بارشی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید است، تصریح کرد: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های آذربایجان‌ها، اردبیل، زنجان، کردستان، ایلام، ارتفاعات البرز مرکزی، تهران، البرز، قزوین و مازندران است.

به گفته وظیفه، طی روز یکشنبه نیز بارش باران، رعدوبرق و تگرگ در برخی مناطق شمال غبر، غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز غربی، و بخش‌هایی از شرق کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود:‌ شدت بارش‌ها در روز یکشنبه برای استان‌های آذربایجان‌ها، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، ارتفاعات البرز مرکزی، تهران، البرز، قزوین و مازندران به‌وقوع می‌پیونند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز دوشنبه از میزان ابرناکی و بارش در نقاط مختلف کشور کاسته می‌شود و تنها بارش پراکنده در برخی نقاط شمال شرق و شرق رخ می‌دهد.

وظیفه اظهار کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود که پیامد آن افزایش ابر، رگبار،‌ رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این سامانه در روز سه‌شنبه نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد؛ خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز نیز طی امروز و فردا مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز یکشنبه نیز بخش‌هایی از شرق به ویژه منطقه زابل با پدیده گردوخاک مواجه می‌شوند.

وظیفه اظهار کرد: روز گذشته نیز بیشترین بارش‌ها در منطقه خیر‌آباد زنجان به وقوع پیوست که این روند بارش‌ها در سایر نقاط استان‌های ذکر شده با شدت و ضعف ادامه دارد.

وی،‌ شهرکرد با پنج درجه بالای صفر را خنک‌ترین و بندرعباس با ۳۷ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۲۵ درجه بالای صفر رسید که رفته رفته شاهد بارش باران در پایتخت خواهیم بود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه