دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها درآمد دارد

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت:‌ دولت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها از مردم درآمد دارد اما فقط ۳۰ هزار میلیارد تومان آن را به شکل نقدی و غیرنقدی بازپرداخت می‌کند.

دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها درآمد دارد

به گزاش ۸ی، جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت:‌ طبق قانون باید درصدی از بودجه صرفه‌‌جویی از محل اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها به حوزه سلامت اختصاص پیدا کند اما بررسی‌ها حاکی از عدم اجرای صحیح قانون و عدم تخصیص منابع مذکور به بخش بهداشت و درمان است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد:‌ دولت موظف است از محل هدفمندسازی یارانه‌ها حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهد اما مدارک و اسناد موجود نشان می‌دهد تاکنون تنها ۶ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه این اعداد و ارقام نشان می‌دهد دولت به وظایف و تعهدات خود کاملاً عمل نکرده است افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از سهم بهداشت توسط دولت در این سال‌ها پرداخت نشده است بنابراین نحوه هزینه‌کرد این مبالغ باید به‌خوبی مشخص و آشکار شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه میزان درآمدهای دولت از محل هدفمندی با پرداخت یارانه‌ به مردم مطابقت ندارد بیان داشت:‌ دولت ادعا می‌کند آنچه که آن‌ها به‌عنوان یارانه به مردم پرداخت می‌کنند بسیار بیشتر از درآمدهای دولت از محل اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها عاید دولت می‌شود ابراز داشت:‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد بین آن‌چه که دولت از مردم به نوعی اخذ می‌کند و آن‌چه که به آنان می‌پردازد تفاوت بسیار زیاد و معناداری وجود دارد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها خاطرنشان کرد:‌ در حالی‌که دولت به سبب اجرای طرح هدفمندی ‌یارانه‌ها حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از مردم دریافتی دارد اما در مقابل تنها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان آن را به شکل نقدی و یا غیرنقدی به آنان بازپرداخت می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه منابع و مصارف طرح هدفمندسازی یارانه‌ها باید کاملاً شفاف‌سازی شود تصریح کرد:‌ در حال حاضر بسیاری از درآمدهای اجرای این طرح توسط شرکت‌هایی نظیر شرکت نفت،‌ برق،‌ گاز و امثال این‌ها به‌درستی وارد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان عدم تخصیص ۳۰ درصد از منابع اجرای طرح به بخش تولید را از دیگر نقاط مبهم پرونده خواند و بیان داشت:‌ دولت نه‌تنها به تعهدات خود ضمن اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به‌خوبی عمل نکرده بلکه در بسیاری از مواقع خلاف قانون نیز عمل کرده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها خاطرنشان کرد:‌ با توجه به افزایش هزینه‌های انرژی، بخش تولید برای ادامه فعالیت خود نیاز بسیار جدی به یارانه‌ دارد اما نه‌تنها این کمک‌ها بسیار اندک بوده است بلکه در بسیاری اوقات نیز همین کمک‌های ناچیز به هدف نرسیده‌اند.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر لزوم حمایت جدی از تولیدکنندگان ابراز داشت:‌ اینکه این کمک‌ها به شرکت‌های نیازمند اعطا شده و یا به یکسری از شرکت‌های مورد نظر آقایان پرداخت شده است، موضوعی است که کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به‌شدت پیگیر شفاف‌سازی آن است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت:‌ در حال حاضر بررسی‌ها و تحقیقات لازم در این مورد توسط این کمیته در حال انجام است و با مشخص شدن ابهامات موجود و ارائه جمع‌بندی‌ها به مجلس مراتب متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه