۱۴ کشته بر اثر ریزش معدن

مقام‌های مدیریت بحران میانمار اعلام کردند: براثر ریزش در یک معدن سنگ یشم در میانمار، حداقل ۱۴ نفر معدنچی جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی نیز مجروج شدند.

۱۴ کشته بر اثر ریزش معدن

به گزارش ۸دی،این آخرین حادثه از خسارت‌های وارد شده به صنعت جواهر میانمار است که مشکلاتی از قبیل نبود قوانین مشخص توصیف می‌شود.میانمار از کشورهای مهم تولید کننده جواهرات سنگ قیمتی و نیمه قیمتی به شمار می‌رود و «آنگ سان سوچی» رهبر معنوی این کشور به دنبال بهبود وضعیت قوانین این صنعت است.

به گزارش برمه تایمز پیش از این در یکی از مرگبارترین حوادث  رخ داده در معادن میانمار، سال ۲۰۱۵ رانش زمین باعث کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر در یک معدن سنگ یشم واقع در ایالت «کاچین» این کشور شده بود.

حادثه امروز (جمعه)، صبح خیلی زود در حوالی روستای «وای هکا» ایالت «کاچین» در شمال میانمار رخ داده است.

«مین نوانگ» معدنچی ۳۰ ساله میانماری این معدن به رسانه‌های محلی گفت: من به سختی فرار  کردم و توده‌ای از خاک آوار شد و عده‌ای را کشت و تعداد زیادی را مجروح کرده است.

بسیاری از معادن سنگ یشم میانمار در اختیار شرکت‌هایی‌ است که به دولت نظامی پیشین این کشور، گروه‌های مسلح شورشی و یا شرکت‌های چینی وابستگی دارند.

«چیت کوانگ» فرماندار روستای «وای هکا» در خصوص این حادثه اظهار داشت: برای کاهش خسارات جانی و مالی، شرکت‌های صاحب معدن باید قوانین کار در معدن را رعایت کنند.

اکثر جمعیت ۵۰ هزار نفری این روستا، در معادن فعالیت دارند.

«گلوبال ویتنس» گروه فعال در حوزه محیط زیست، ارزش سنگ یشم تولیدی در میانمار را ۳۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ پیش بینی کرده که اکثر آن به چین قاچاق  شده بود.

بر اساس اعلام سازمان ملل، جنگ داخلی میان ارتش میانمار و شورشیان مسلح ایالت «کاچین» این کشور، از ماه گذشته تاکنون باعث آوارگی دستکم پنج هزار نفر شده است.

منبع: رکنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه