واریس چیست و چگونه درمان می شود ؟

پاسخ به پرسش اینکه چرا واریس اتفاق می افتد ،یک مسئله بحث برانگیز است اما در میان جامعه اکثر مردم اعتقاد دارند که واریس به دلیل بزرگ شدن رگ ها به وجود می آید.تورم رگ ها وتجمع خون در آن ها که واریس نامیده می شود بسیاری از مردم جامعه را مبتلا کرده است.اما واریس چیست و چگونه درمان می شود ؟

واریس چیست و چگونه درمان می شود ؟

به گزارش ۸دی، واریس حدود ۴۰ درصد در زنان و ۲۵ درصد در مردان دیده می شود.بیماری واریس با بیماری های قلبی هیچ ارتباطی ندارد.ما در این مطلب سعی داریم برای شما باز گو کنیم که واریس چیست و چگونه درمان می شود ؟

گرفتگی ،تورم در پاها ،تورم رگ های خونی که ظاهری مانند واریس دارند گاهی به ابعاد جدی می رسند و گاهی نیز به آسانی درمان می شوند.رگ های متورم ممکن است سبب درد در پاها گردد و ظاهری آزار دهنده برای پاها ایجاد کند.رگهای واریس بواسطه بزرگ شدن رگ ها و مشکلات مویرگ ایجاد می شود.بزرگ شدن رگ ها به دلیل مشکل در دریچه رگ ها باعث لخته شدن خون و زخم در بدن می گردد.اگر دریچه رگ ها دارای مشکل باشد خون کثیف به عقب بازمی گردد و این شروع مشکلات است.حرکت خون در جهت عکس با توجه به گرانش زمین بسیار دشوار است.افراد غیر فعال و افرادی که در طول روز بسیارسرپا می ایستند بیشتر دچار واریس می شوند.دلیل آن این است که فشار بیش از حد به رگ های خونی وارد می شود و باعث می گردد که خون در رگ ها متورم شود.
انواع واریس چیست ؟

اگرچه واریس انواع مختلف دارد اما درکل به ۳ دسته تقسیم می گردد:

واریس های بزرگ :این واریس که قطر آن ها بین ۴-۱۵ میلی متر است.

واریس های متوسط:قطر این واریس ها بین ۲-۴ میلی متر است و رنگ آن ها بر روی پوست به رنگ سبز است.

واریس های کوچک :قطر آن ها ۱-۲ میلی متر است و رنگ آن ها قرمز و بنفش است.
برای کاهش اثر واریس چه کاری باید انجام شود ؟

گرما بزرگترین دشمن واریس است.از حمام ،سونا و محیط هایی از این قبیل دوری کنید.

به مدت زیاد سرپا نایستید یا نشینید.سعی کنید هر ۳۰ دقیقه برخاسته و حرکت کنید.

برخلاف آب گرم ،آب سرد بسیار برای واریس مفید است و شما می توانید با آب سرد پای خود را ماساژ دهید.

عدم فعالیت باعث ایجاد فشار در پاها می گردد که یکی از دلایل واریس است.سعی کنید در طول روز حداقل به مدت ۴۵ دقیقه پیاده روی کنید تا گردش خون در بدن شما تنظیم گردد.در ادامه بخوانید :با فواید پیاده روی هنگام صبح در روزهای بهاری آشنا شوید !

یکی دیگر از دلایل واریس داشتن اضافه وزن است.حمل وزن اضافه توسط بدن سبب ایجاد فشار بر رگ های خونی می گردد.کاهش وزن می تواند سبب کاهش واریس گردد.در ادامه بخوانید : ۷اشتباه که می تواند به راحتی از کاهش وزن شما جلوگیری کند !

یکی دیگر از دلایل گرفتگی رگ ها کشیدن سیگار است.سیگار باعث کاهش گردش خون در بدن می گردد.در ادامه بخوانید :با مواد غذایی که به شما در ترک سیگار کمک می کنند آشنا شوید !!

کفش های پاشنه بلند و دارای کفه های سفت نیز باعث کاهش گردش خون و در نتیجه واریس می گردد.در ادامه بخوانید :چگونه کفش ورزشی مناسب را انتخاب کنید؟

استفاده از جوراب های واریس تاثیر بسزایی در درمان این بیماری دارد.اگر افراد خانواده شما دچار واریس هستند شما می توانید با پوشیدن جوراب های واریس از ابتلا به آن جلوگیری کنید.
واریس چگونه درمان می شود ؟

در سال های اخیر از لیزر برای درمان واریس استفاده می گردد.در این روش با استفاده از لیزر می توان از بزرگ شدن عروق تا حد زیادی جلوگیری کرد.

منبع: بهداشت نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه