مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی مدارس گیلان طراحی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: سامانه‌ای برای رصد آسیب‌های اجتماعی توسط این اداره کل طراحی شده است.

سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی مدارس گیلان طراحی شد

به گزارش ۸دی، مهدی حاجتی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: هفته گرامیداشت مقام معلم در واقع هفته گرامیداشت علم و علم‌آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ارتباط میان جامعه و این اداره کل ارتباطی دو سویه است تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش تربیتی نسل انقلابی، معتقد و مستقل است.

حاجتی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان گیلان وظیفه دارد خودمراقبتی را در دانش ‌آموزان نهادینه کند ابراز داشت: ما وظیفه داریم هم در حوزه‌های آموزشی و هم پرورشی روی دانش آموزان کار کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وظیفه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمام آموزش‌های لازم توسط معلمان به دانش آموزان ارائه می‌شود و معلمی جایگاهی است که در قرآن کریم و احادیث به عظمت آن اشاره شده است.

حاجتی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی(ره) معلمی شغل انبیاء است عنوان داشت: جایگاه معلم هم در آموزه‌های دینی و هم در بیانات علما و بزرگان مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه این مجموعه همانند گهواره‌ای در جامعه است خاطرنشان کرد: آینده کشور و نخبگان آینده آن در این گهواره رشد می‌کنند.

حاجتی، معلم، دانش‌آموز و خانواده‌های آن‌ها را اضلاع مثلث آموزش دانست و تصریح کرد: میان معلم و دانش آموز ارتباط و علاقه عمیقی وجود دارد و ما همواره به خانواده‌ها تاکید کردیم که دانش‌آموز باید به مدرسه و معلمش اعتماد داشته باشد.

وی با اعلام اینکه باید تصمیمات یک سویه را در آموزش و پرورش فراموش کرد اظهار داشت: دانش آموز باید بتواند با خیال راحت نیازهایش را در مدرسه بیان کند و معلم نیز پاسخگوی این نیازها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه مدرسه بدون دانش آموز مکانی بی‌هویت است عنوان داشت: ما در تلاش هستیم در آموزش پرورش استان گیلان از برنامه‌های استراتژیک و راهبری به سمت برنامه‌ریزی‌های عملی حرکت کنیم.

حاجتی با بیان اینکه سامانه‌ای برای رصد آسیب‌های اجتماعی توسط آموزش و پرورش استان گیلان طراحی شده است ابراز داشت: ما برای حل مشکلات آموزش و پرورش نیاز به همکاری مردم و تمام دستگاه‌های اجرایی داریم.

وی با اشاره به وجود سلیقه‌های متفاوت میان دانش‌آموزان تصریح کرد: استان گیلان استان ششم کشور از نظر آمار موفقیت در کنکور سراسری بوده و موفقیت‌های بسیاری را درحوزه‌های علمی و پرورشی کسب کرده است.

 

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه