نماینده ولی فقیه در گیلان:

آیت الله بهجت در مسیر خدا قرار گرفته بود

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آیت الله بهجت در مسیر خدا قرار گرفته بود، تاکید کرد: مکتب اهل بیت(ع) مکتب انسان ساز است و شخصیت هایی همچون آیت الله بهجت تربیت یافته این مکتب بودند.

آیت الله بهجت در مسیر خدا قرار گرفته بود

به گزارش ۸دی  آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، ۱۳ اردیبهشت در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی فقیه عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی(ره) که امروز در مسجد حضرت ولی عصر(عج) بالامحله فومن برگزار شد، با بیان اینکه بشریت تشنه معارف الهی است، اظهار کرد: فلسفه و عرفان اسلامی گمشده بشر امروز است و غیر مسلمانان نیز به آن توجه می کنند.

وی با بیان اینکه معارف الهی قلوب را زنده می کند، گفت: بشریت در جست وجوی مکتب و مذهبی است که قلب های آنان را تسخیر کند و اسلام این ویژگی را دارد لذا دشمنان احساس خطر کرده و با اسلام هراسی به دنبال جدا کردن مردم از معارف الهی هستند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه دشمنان از نیروی انسانی ما می ترسند؛ نه از موشک های ما، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب تلاش می کنند تا از فراگیر شدن اسلام در پرتو نظام جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، آفرینش را هدفمند دانست و عنوان کرد: همه موجودات مورد عنایت خداوند قرار دارند و هیچ پدیده ای از توجه الهی مغفول نمی ماند.

وی حضور در پیشگاه آیت الله بهجت(ره) را سرشار از نورانیت و معرفت دانست و افزود: آیت الله بهجت یک الگوی کامل برای بشریت است و لذا نسل جوان باید از سیره اخلاقی و رفتاری و عبادی ایشان تاسی بجوید.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه آیت الله بهجت در مسیر خدا قرار گرفته بود، تاکید کرد: مکتب اهل بیت(ع) مکتب انسان ساز است و شخصیت هایی همچون آیت الله بهجت تربیت یافته این مکتب بودند.

وی با اشاره به تواضع و فروتنی آیت الله بهجت، یادآور شد: وقتی خداوند موجودی را خلق می کند به او لیاقت رسیدن به هدف را می دهد، اما انسان با اعمالش این لیاقت را از خود سلب می کند و به حاشیه انسانیت می رود.

آیت الله فلاحتی، با بیان ایکه گناه در روح انسان سیاهی ایجاد می کند، ادامه داد: تداوم ارتکاب گناه لیاقت رسیدن به سعادت را از انسان می گیرد و دیگر توبه تاثیری ندارد.

وی پیروی از هوای نفس را یکی دیگر از عوامل عدم رسیدن به سعادت دانست و گفت: امروز انسان با پیروی از هوای نفس نابودی محیط زیست و منابع طبیعی را رقم زده است و حیات جانوران را به خطر انداخته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به دنبال منحرف کردن جوانان از مسیر نورانیت هستند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از حرکت های دینی مانند اعتکاف و راهیان نور تقدیر می کنند، زیرا راه درست را به جوانان و نوجوانان نشان می دهد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه انسان به نماز و نیایش با خداوند نیاز دارد، عنوان کرد: کسی که توانایی دعا کردن ندارد، عاجرترین مردم است، زیرا انسان سرشار از نیاز و خداوند منبع نیاز است.

منبع: ایکنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه