اسلامی شدن برخی دستگاه‌های نظام به کندی پیش می‌رود

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در مرحله سوم انقلاب، اسلامی شدن برخی دستگاه‌ها به کندی پیش می‌رود، گفت: این در حالیست که دستگاه‌های نظام اسلامی باید همه روش‌ها، نظام‌ها و آیین‌ها و فرهنگ سازمانی‌شان مبتنی بر مبانی اسلامی باشد.

اسلامی شدن برخی دستگاه‌های نظام به کندی پیش می‌رود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، صبح امروز در سومین همایش بهداشت و سلامت، با اشاره به اینکه یکی از اقدامات برجسته و موفقیت‌های سپاه در عرصه بهداشت و سلامت بوده است، گفت: سپاه در راستای مأموریت خطیر خود باید در همه عرصه‌های مأموریتی و سازمانی خود الگوسازی کند و این موضوع شامل همه عرصه‌های فرهنگی امنیتی و سازمانی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مرحله اول و دوم انقلاب را به سرعت پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: مرحله اول و دوم انقلاب که همان پیروزی انقلاب و استوار سازی آن بود را پشت سر گذاشتیم، به همین خاطر امروز سپاه وظیفه دارد در کمک به پیشبرد اهداف انقلاب الگو باشد و این موضوعی است که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شده است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مرحله سوم انقلاب که اکنون در آن قرار داریم، مرحله‌ای است که اسلامی شدن برخی دستگاه‌های نظام در آن به کندی پیش می‌رود، در حالی که همه دستگاه‌های نظام اسلامی باید همه چیزشان و همه روش‌ها نظام‌ها و آیین‌ها و فرهنگ سازمانی‌شان مبتنی بر مبانی دینی اسلامی باشد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه دستگاه‌های نظام با شاخصه‌های اسلامی فاصله دارند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب این انتظار را از سپاه دارند تا الگویی سازمانی برای دیگر سازمان‌ها در اسلامی بودن باشد؛ بنابراین انتظار از سپاه این است که در این عرصه الگو باشد و برای این الگو شدن هم تلاش زیادی باید صورت گیرد.

وی یادآور شد: ساختن سازمان سپاه از انجام مأموریت‌های مستقیم مهمتر است؛ یعنی اسلامی کردن سپاه مهمتر از مأموریت‌های آن است و این موضوع در متن صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در جمع پاسداران مورد تاکید قرار گرفته است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ساختن سپاه تک بعدی نیست که بگوییم مثلاً در یک بعد معنوی و ارزشی خلاصه می‌شود، بیان کرد: اگر به چهار بعد سلامت یعنی سلامت جسمی، روحی، روانی، معنوی و روابط اجتماعی یا سازمانی توجه شود به سرعت می‌توانیم مسیر توسعه سپاه را طی کنیم.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه انتظار از سپاه خیلی بیشتر از وضعیت موجود است، اظهار داشت: سپاه نهادی انقلابی مبتنی بر مبانی دینی، تقوایی و ابعاد ایمانی است، به همین خاطر برای اینکه این الگوسازی را با سرعت بیشتری طی کنیم چاره‌ای نداشته و جز اینکه شاخصه‌ها و مولفه‌های سنجش را در سپاه تعریف کنیم؛ همواره احتیاج به جدولی داریم که ستون‌های آن مبتنی بر سلامت روحی، روانی، معنوی، جسمی و روابط اجتماعی یا سازمانی باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه