آموزش و پرورش گیلان جایگاه قابل قبولی در سطح کشور دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به دستاوردهای جامعه فرهنگیان گیلان در حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی گفت:‌ آموزش و پرورش گیلان جایگاه قابل قبولی در سطح کشور دارد.

آموزش و پرورش گیلان جایگاه قابل قبولی در سطح کشور دارد

به گزارش ۸دی،‌ مهدی حاجتی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ آموزش و پرورش گیلان به جایگاه قابل قبولی در سطح کشور از لحاظ مباحث آموزشی و پرورشی دست پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان عنوان کرد:‌ شهید آیت‌الله مرتضی مطهری حکیم برجسته و فرزانه‌ای بود که با آثار ارزشمند و تزریق اندیشه متعالی خود در بطن جامعه اسلامی موجبات رشد و پیشرفت هرچه بیشتر معلمان،‌ جامعه فرهنگیان و آحاد ملت ایران را فراهم کرد.

حاجتی با تأکید بر اینکه معلمان طلایه‌‌داران تفکر و اندیشه اسلامی در جامعه هستند بیان داشت:‌ هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم در حقیقت فرصت مغتنمی است تا از این سنگرداران عرصه علم و دانش کشور و تلاشگران سازندگی در عرصه تعلیم و تربیت به نحو احسنت تجلیل و تقدیر شود.

وی به جایگاه معلم و تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری در مورد تکریم فرهنگیان اشاره کرد و افزود:‌ در قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم(‌ص)‌ بارها در مورد اهمیت و شأنیت تعلیم و تربیت و نقش هدایتگرانه آن در جامعه اشاره شده است که نشان‌دهنده جایگاه رفیع معلم در نزد پروردگار متعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه رسالت خطیر تعلیم و تربیت بر عهده معلمان نهاده شده است عنوان کرد:‌ استاد شهید مرتضی مطهری از نمونه‌های بی‌بدیل و شخصیت‌های والایی بودند که با وجود آن مقام و مرتبه‌ خود در جامعه هرگز از نقش معلم بودن خود کناره‌گیری نکرد.

حاجتی با تأکید بر اینکه سرمایه‌های مردم در اختیار معلمان و فرهنگیان قرار گرفته است تصریح کرد:‌ پرورش دادن این سرمایه‌ها در مسیر واقعی خود در راستای اعتقادات مذهبی و اسلامی در کنار تعالی علمی از جمله مهم‌ترین خواسته‌های والدین از جامعه بزرگ فرهنگیان کشور است.

وی هفته معلم را فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام و منزلت فرهنگیان اعلام کرد و ابراز داشت:‌ برنامه‌های بسیار خوبی توسط اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تکریم جایگاه معلمان تدوین و تدارک دیده شده است و امیدواریم علاوه بر استمرار آن در سال‌های آتی بر حجم و غنای آن افزوده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به بازدید سرزده آیت‌الله فلاحتی از یکی از مدارس ‌نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ این حضور علاوه بر آنکه نشان‌ دهنده روحیه تواضع و فروتنی نماینده ولی‌فقیه نسبت به آحاد مردم استان گیلان است از اهمیت تکریم و خضوع در برابر مقام و منزلت معلمان حکایت دارد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه