نماینده مردم رشت مطرح کرد

کاهش سود بانکی و واسطه‌گری اصلی‌ترین دلایل افزایش اجاره‌بهای مسکن

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش اجاره‌بها مسکن در کشور توجیه اقتصادی ندارد گفت: کاهش سود بانکی، واسطه‌گری و فقدان نظارت بر بازار مسکن اصلی‌ترین دلایل افزایش اجاره‌بها مسکن هستند.

کاهش سود بانکی و واسطه‌گری اصلی‌ترین دلایل افزایش اجاره‌بهای مسکن

به گزارش هشت دی، محمدصادق حسنی با اشاره به التهابات اخیر مسکن اظهار کرد: با توجه به ساخت‌وسازهای اخیر مسکن افزایش قابل‌ملاحظه مسکن در کشور ابهام‌برانگیز است.

وی با اشاره به کاهش نرخ ازدواج در کشور افزود: سالانه ۸۰۰ هزار نفر به متقاضیان مسکن افزوده می‌شود اما با توجه به کاهش این نرخ افزایش قیمت اجاره‌بها مسکن توجیه اقتصادی ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واسطه‌گری در بازار مسکن گفت: متأسفانه در بازار مسکن نیز برخی‌ها هستند که با پول خود مسکن‌هایی ساخته‌اند و اجاره نمی‌دهند و این‌یکی از دلایل افزایش قیمت اجاره‌بها مسکن است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی یکی دیگر از دلایل افزایش اجاره‌بها است خاطرنشان کرد: دلایل بسیار زیادی در افزایش اجاره‌بها نقش دارد که یکی از آن‌ها کاهش نرخ بهره بانکی است.

حسنی با اشاره به فقدان نظارت بر بازار مسکن بیان کرد: در حوزه نظارت بر بازار مسکن ضعف‌هایی وجود دارد که فقدان قانون‌های نظارتی بر مسکن یکی دیگر از دلایل افزایش اجاره‌بها است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ نظارتی بر بازار اجاره و رهن مسکن در کشور وجود ندارد تصریح کرد: ضعف‌های بسیار بزرگی در سیستم اجاره و رهن مسکن در کشور وجود دارد که با تصویب قانون نیز عده‌ای آن را دور خواهند زد و باز شاهد افزایش اجاره مسکن خواهد بود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه