نماینده مردم بندرانزلی :

دولت قادر به حذف پردرآمدها از یارانه نیست

نماینده مردم بندرانزلی در خانه ملت با بیان اینکه دولت قادر به حذف پردرآمدها از یارانه نیست گفت: با حذف پردرآمدها حدود ۲۴ میلیون نفر از یارانه بگیران کسر خواهند شد.

دولت قادر به حذف پردرآمدها از یارانه نیست

به گزارش هشت دی،  حسن خسته بند از عدم تطابق هزینه‌ها با درآمد در سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و اظهار کرد: سازمان هدفمندی ماهی حدود ۴هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت می‌کند اما درآمد این سازمان مکفی نیست.

وی با انتقاد از برداشت پول از منابع غیر هدفمندی برای تأمین یارانه مردم افزود: دولت از سایر منابع یارانه‌های مردم را تأمین می‌کند که برداشت ۹ درصد ارزش‌افزوده در سال ۹۵ از نمونه‌های آن است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در سال ۹۵، دو هزار میلیارد تومان از  محل ارزش‌افزوده به مردم یارانه پرداخت کرد که باعث جابه‌جایی ردیف شد و از مجلس نیز اخطار گرفت.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه دولت اختیار دارد تا افرادی را که متمکن هستند را از یارانه بگیری حذف کند اما تاکنون درست عمل‌نکرده است خاطرنشان کرد: دولت اگر پردرآمدها را از یارانه‌بگیری، شناسایی و حذف کند حدود ۲۴ میلیون نفر از یارانه بگیران کسر خواهد شد.

خسته بند با بیان اینکه کاهش حجم یارانه بگیران باعث می‌شود تا دولت از منابع غیر هدفمندی پول استقراض نکند تصریح کرد: دولت در سال جاری نیز باتجربه‌ای که از خود بروز داده، نشان می‌دهد که امسال نیز قادر به حذف یارانه بگیران غنی در کشور نخواهد بود.

نماینده مردم انزلی در مجلس با اشاره به اینکه قانون‌گذار افرادی را که مستحق گرفتن یارانه هستند را مشخص کرده و دولت باید در حذف افراد با تمکن مالی بالا بکوشد بیان کرد: با حذف یارانه بگیران منابع مالی باقی‌مانده می‌تواند در بخش درمان و سایر حوزه‌های تعریف‌شده هدایت تا مشکلات این حوزه نیز مرتفع شوند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه