شمار شهدای راهپیمایی “حق بازگشت” به ۴۹ نفر رسید

رسانه‌های فلسطینی از افزایش شمار شهدای راهپیمایی حق بازگشت به ۴۹ تن و یورش ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الأقصی در قدس اشغالی خبر دادند.

شمار شهدای راهپیمایی “حق بازگشت” به ۴۹ نفر رسید

به گزارش ۸دی، وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه اعلام کرد که از آغاز راهپیمایی‌های “حق بازگشت”در نوار غزه تاکنون، ۴۹ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و ۶ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

“اشرف القدره” سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با اعلام این خبر گفت: ۵ تن از شهدا زیر ۱۸ سال سن دارند و این در حالی است که ۷۰۱ تن از مجروحان کودک و ۲۲۵ تن از آن‌ها نیز زن هستند.

وی با بیان ” حال ۱۶۰ تن از مجروحان همچنان وخیم است” گفت که نظامیان صهیونیست در جریان برگزاری راهپیمایی‌های حق بازگشت، امدادگران را مستقیما هدف قرار داده‌اند و این در حالی است که ۲۲ دستگاه آمبولانس در پی این حملات، آسیب جزئی دیده‌اند.

منابع فلسطینی گفتند که ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز چهارشنبه به شکل گروهی به مسجدالاقصی در قدس اشغالی یورش بردند.

این منابع گفتند: شهرک‌نشینان در حالی به مسجدالاقصی یورش بردند که از حمایت شدید نظامیان رژیم صهیونیستی و یگان‌های ویژه این رژیم برخوردار بودند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی خود در ورودی‌های مسجدالاقصی و داخل محوطه این مسجد را تشدید و اقداماتی امنیتی علیه نمازگزاران فلسطینی اتخاذ کرده است.

بازداشت ۵ فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی یورش برده و به تفتیش منازل شهروندان پرداختند.

منابع محلی گفتند که نظامیان صهیونیست ۵ شهروند فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری ربودند.

نظامیان رژیم صهیونیستی هر روز به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی حمله و ضمن آزار و اذیت کردن خانواده‌های فلسطینی شماری از شهروندان فلسطینی را اسیر می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه