پیام تهدید رییس اطلاعات سعودی به حزب الله/ مادران شیعه را عزادار میکنیم

رئیس سازمان اطلاعات سعودی اعلام کرده که اگر این پیشنهاد پذیرفته نشود، بر تعداد نیروهای مسلح در سوریه خواهد افزود و همچنین برای برهم زدن آرامش لبنان تلاش خواهد کرد

پیام تهدید رییس اطلاعات سعودی به حزب الله/ مادران شیعه را عزادار میکنیم

به گزارش ۸دی نیوز، هفته گذشته در خبری تحت عنوان «پیغام محرمانه “بندر بن سلطان” به “حسن نصرالله”» به نقل از رسانه های لبنانی از ارسال پیغامی محرمانه توسط شاهزاده “بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود” رئیس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم آل سعود برای سید “حسن نصرالله” دبیرکل حزب الله لبنان خبر دادیم.10GFGF (1)

در آن خبر اعلام شد که این رسانه های عربی از مضمون کامل و دقیق این پیغام اطلاعی ندارند اما به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی – امنیتی در لبنان گفته شد که “بندر بن سلطان” در این پیغام به دبیرکل حزب الله پیشنهاد داد که عربستان حاضر است دست از پرونده سوریه، حزب الله و ایران بردارد و در مقابل باید حکومت شیعی عراق به اهل سنت برسد. این پیغام توسط یک فرد واسطه از “بندر بن سلطان” به سید “حسن نصرالله” رسید.

این رسانه ها در ادامه نوشتند: رئیس سازمان اطلاعات سعودی اعلام کرده که اگر این پیشنهاد پذیرفته نشود، بر تعداد نیروهای مسلح در سوریه خواهد افزود و همچنین برای برهم زدن آرامش لبنان تلاش خواهد کرد و از سنی های مخالف دولت “نوری مالکی” در عراق حمایت خواهد کرد و برای برهم زدن امنیت ایران، عرب های جدایی طلب در استان خوزستان و تروریست های بلوچ در جنوب شرق ایران را تحریک خواهد کرد.

اکنون و پس از گذشت حدود یک هفته وب سایت الخبر پرس فاش کرد که “بندر بن سلطان” از رویکرد تحولات سوریه در راستای توقف حمله نظامی خشمگین شده و ایران و حزب‌الله به ویژه ساکنان ضاحیه بیروت را تهدید به انتقام کرده است. وی در دیدار با “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور روسیه به او نیز تاکید کرده بود که راهکار حل مسائل در سوریه تنها نظامی است.

به گفته الخبر پرس “بندر بن سلطان” معتقد است که دیپلماسی ایران و ترس از حزب الله لبنان عامل اصلی توقف حمله آمریکا به سوریه بوده و روسیه نیز در این راستا از روند دیپلماتیک حمایت کرده است. “بندر” در همین راستا می‌خواهد با تمامی ابزارهای ممکن و راه های موجود از آنها انتقام بگیرد.

اطلاعات وب سایت حاکی از آن است که “بندر بن سلطان” از روند تحولات منطقه در هفته‌های اخیر مطمئن بود که حمله آمریکا انجام می‌شود و به همین علت دستور داده بود تا ارتش عربستان برای هر واکنش احتمالی آماده شود، وی هرگز پیش بینی نمی‌کرد که ابتکار روسیه مانع از انجام این حمله شود. بر اساس این گزارش او هنگامی که اوضاع را این چنین دیده، عصبانی شده و با خشم به روسیه ناسزا گفته و ایران و حزب‌الله را تهدید کرده است.

وی هنگامیکه از جدی بودن قضیه و موافقت آمریکا با این طرح مطمئن شده، گفت: من در قبال این موضوع ساکت نمی ‌نشینم، من قبول نمی‌ کنم که “بشار اسد” باقی بماند و ایران قوی باشد، من به سوریه و ایران و حزب الله پاسخ خواهم داد.

“بندر بن سلطان” در همین راستا ضاحیه جنوبی بیروت را نیز تهدید کرده و گفته که از ساکنان آن انتقام می ‌گیرد. او در محافل داخلی جاسوسی عربستان گفته که مادران لبنانی را به عزای فرزندانشان خواهد نشاند و به این ترتیب از حزب الله انتقام خواهد گرفت. این منابع تاکید دارند که بندر به صورت کاملا مستقل کار می ‌کند  به نظرات “ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود” پادشاه سعودی اهمیتی نمی دهد، به این ترتیب مواضع عربستان در گرو تصمیمات اطلاعاتی “بندر بن سلطان” است و کسی جرأت انتقاد از وی را ندارد.

منبع: شیعه آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه