نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

«نیمه شعبان» عید بشریت است/ شاخصه‌های حکومت مهدوی

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نیمه شعبان را عید بشریت دانست و خواستار پیاده کردن شاخصه‌های حکومت حضرت ولیعصر(عج) در رفتارهای فردی و اجتماعی شد.

«نیمه شعبان» عید بشریت است/ شاخصه‌های حکومت مهدوی

به گزارش هشت دی،حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در مراسم تواصی به حق در جمع نمازگزاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج)، به دیدگاه ادیان مختلف درباره منجی اشاره کرد و گفت: اعتقاد به حضرت مهدی(عج) به شیعه اختصاص ندارد، بلکه مسیحیان و اهل سنت هم به یک منجی در آخرالزمان اعتقاد دارند و اختلاف نظر تنها در خصوصیات است.

وی نیمه شعبان را عید بشریت توصیف کرد و گفت: خداوند به انسان بشارت داده است که در یک برهه زمانی صالحان در روی زمین حاکم خواهند شد، عدل و داد همه جا را فرا خواهد گرفت، ظلم و ستم از روی زمین رخت برخواهد بست و مردم به حقوق واقعی‌شان دست خواهند یافت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اهل‌سنت نیز در کتب حدیثی خود نقل کرده‌اند که در آخرالزمان فردی از نسل رسول خدا(ص) خواهد آمد و در این بحث اختلاف نظر زیادی میان شیعه و اهل سنت وجود ندارد، افزود: این گونه مسائل با روی کار آمدن وهابیت تحریف شد، آنها تلاش کردند احادیث مربوط به حضرت مهدی(عج) را از اعتبار بیندازند درحالی که شبیه آنچه در روایات اهل تشیع آمده، اهل تسنن نیز نقل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب کارهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی فاخری درباره حضرت مهدی(عج) انجام شده است، از کم‌توجهی به بحث‌های مهمی همچون شرایط قبل از ظهور و ویژگی‌های حکومتی و اخلاق و سیره آن حضرت، ابراز تاسف کرد و گفت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید ظهور چه زمانی اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر برخی از اقدامات فریبکارانه در عصر حاضر درخصوص رویت امام زمان را یادآور شد و افزود: برخی افراد فریبکار با اینگونه اقدامات تلاش می‌کنند تا مردم را از مسیر اصلی منحرف کنند درحالی که در روایات به شرایط قبل از ظهور اشاره شده است.

وی بروز جنگ‌های متعدد در منطقه شامات، مسایل مربوط به یمن و توسعه ظلم و ستم در سرتاسر گیتی را از جمله نشانه‌های قبل از ظهور عنوان کرد و گفت: در برخی روایات آمده است جنگ‌ها به حدی توسعه پیدا می‌کند که دو سوم جمعیت بشر کشته خواهند شد، اینگونه مطالب در آن زمان برای مردم قابل فهم نبود چرا که جنگ‌ها تن به تن بود و این همه کشته در جنگ معنی نداشت اما با پیشرفت‌های کنونی و تولید سلاح‌های هسته‌ای و میکروبی امروز برای مردم قابل درک است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: بعضی از علما در گذشته درمورد برخی تعابیر از جمله در خصوص پوشش بانوان «کَاسِیاتٌ عَارِیاتٌ – زنانی هستند که ظاهراً لباس پوشیده‌‌اند اما درحقیقت عریانند» تردید می‌کردند، چرا که درگذشته دور کسی تصور نمی‌کرد خانمی لباس پوشیده، ولی برهنه باشد درحالیکه در وضعیت امروز دنیا اینگونه پوشش‌ها دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با اشاره به اینکه علما سعی کرده‌اند روایات مربوط به این دوره را حفظ کرده و به نسل‌های بعدی منتقل کنند، خاطر نشان کرد: اتفاقاتی که بعد از ظهور رخ خواهد داد یکی از مهمترین مباحثی است که خلاء شناخت آن در جامعه احساس می‌شود.

وی با طرح این سوالات که ویژگی حکومت و برنامه حکومتی امام زمان چیست و برای ایجاد تحول روحی و اخلاقی در جامعه از چه شیوه‌هایی استفاده خواهند کرد؟ اظهار داشت: پاسخ این سوالات و امثال آن در روایات وجود دارد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر به عنوان نمونه بحث عدالت و ضرورت تکیه بر آن را یادآور شد و با اشاره به مفهوم وسیع عدالت گفت: در لغت قراردادن هر چیزی را سرجای خود «وضع الشیی فی موضع» به عنوان عدل مطرح می‌کنند، اگر تنها به همین شاخصه امروز عمل شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این بحث اگر در واگذاری سمت‌های حکومتی، فردی خوب و متدین را در کاری بگمارند که سررشته‌ای از آن ندارد، ظلم است بلکه باید برای انجام دادن هرکاری متناسب با آن افراد را انتخاب و برنامه‌ریزی کرد؛ تصریح کرد: اگر به برخی افراد کاری واگذار شود که تناسبی با رشته تحصیلی آنها ندارد در آن بخش عقب خواهیم ماند و به نتایج مفیدی دست پیدا نخواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس از توسعه علمی، بالا رفتن سطح عقل و درک مردم، ایجاد شبکه مدیریتی صالح برای اداره جامعه، سخت گیری بر کارگزاران و رحمت و شفقت نسبت به مردم و ایجاد رفاه برای عموم مردم به عنوان شاخصه‌های حکومت امان زمان (عج) نام برد و گفت: این موارد از شاخصه‌های حکومت دینی و اسلامی است و نظام اسلامی وقتی موفق خواهد شد که ظلم را از جامعه بردارد، از نظر علمی سرآمد باشد و از نظر اقتصادی برای عموم مردم رفاه بیاورد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از شاخصه‌های حکومت دینی این است که مردم به عبادت رغبت پیدا می‌کنند و مساجد پر از جمعیت می‌شود و نسل جوان به دین گرایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: در حکومت امام زمان تمام مردم در روی زمین و آنها که در آسمان هستند یعنی پرندگان و غیر آنها احساس امنیت و آسایش خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه اگر می‌گوییم منتظر امام زمان هستیم، باید رفتارمان امام زمانی باشد و منتظر واقعی باشیم، گفت: اگر رفتار ما، رفتاری موردپسند امام زمان باشد در تمام رفتارهای فردی و اجتماعی، اسلام و شاخصه‌های حکومت دینی را پیاده و استفاده خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه