گفتگو خبرنگار 8دی با معلم دوران ابتدایی اش:

در شغل معلمی تربیت مهم تر از تعلیم است/ از ویژگی های معلم خوب درک شرایط و ویژگی های دانش آموزان است

اینکه قرار باشد با کسی به گفتگو بنشینی که معلم دوران ابتدایی ات بوده و علاوه بر آن از اقوام و نزدیکان عالمی همچون آیت الله بهجت فومنی است که شعاع نام و آوازه اش در جهان ساطع است به یقین شیرین و البته پر هیجان است.

در شغل معلمی تربیت مهم تر از تعلیم است/ از ویژگی های معلم خوب درک شرایط و ویژگی های دانش آموزان است

به گزارش ۸دی، اینکه قرار باشد با کسی به گفتگو بنشینی که معلم دوران ابتدایی ات بوده و علاوه بر آن از اقوام و نزدیکان عالمی همچون آیت الله بهجت فومنی است که شعاع نام و آوازه اش در جهان ساطع است به یقین شیرین و البته پر هیجان است.

گفتگو با معلم سال های کودکی مطمئنا برای هرکسی جذاب است مخصوصا برای من که می توانستم در پس این گفتگو خاطرات ریز و درشت آن سال ها را مرور کنم.

معلم پیشکسوتی که هنوز هم بعد از گذشت سال ها عشق آموختن درس های زندگی به کودکان این دیار را در سر می پروراند.

وارد مدرسه ای شده ام که از نظر ظاهری هیچ شباهتی به مدرسه دوران کودکی ام ندارد اما خاطرات حتی در این فضای غریب مدرسه پررنگ و ملموس اند.

بی اختیار به سمت دفتر مدیر رفتم و سراغ معلمی را گرفتم که میدانستم با وجود گذشتن سال های زیاد هنوز هم مشغول به کار در همین مدرسه است.

با دیدنم کمی مکث کرد و بعد با لبخندی گفت: هنوز نامه ها و عروسکی را که به من هدیه دادی دارم “ریحانه خداجو”! و من خوشحال از اینکه با گذشت این سال ها هنوز هم در خاطرش هستم او را در آغوش کشیدم.

 

**شروع آموزش یاری با دستور تشکیل نهضت سوادآموزی توسط امام خمینی(ره)

 

خانم “زکیه صدیق”  از اولین آموزش یارانی است که بعد از دستور امام خمینی (ره) به تشکیل نهضت سوادآموزی شروع به تدریس کرده است و این شد سر آغاز گفتگوی من “ریحانه خداجو” خبرنگار پایگاه خبری ۸دی با  معلم کلاس دوم ابتدایی ام.

معلم پیشکسوت مدرسه شهید “احمد رضانیای فومنی” با اشاره به اولین روزهای تدریسش می گوید: اولین کلاس تدریسم را در روستای حسین آباد فومن تشکیل شد، آن سال ها در اولین روز مدرسه با استقبال بسیار خوب سواد آموزان روبه رو می شدم به طوری که هنوز هم با آنها در ارتباط هستم.

وی با بیان اینکه در شغل معلمی تربیت مهم تر از تعلیم است ادامه داد: اگر دوباره به قبل برگردم بار دیگر معلمی را انتخاب می کنم با این شرط که به جد با تعلیم و تربیت همراه باشد.

این معلم پیشکسوت و با تجربه یکی از ویژگی های معلم خوب را رفتن به عمق دانش آموز می داند و در این باره می گوید: یک معلم باید علاوه بر آموزش، دانش آموز را درک کند، خانواده اش را بشناسد و از مشکلات او جویا شود.

صدیق با بیان اینکه خوشبختانه در دوران تحصیلش توانسته است که دانش آموزان را درک کند، بیان کرد: بهترین خاطره دوران تحصیلی ام زمانی بود که شنیدم یکی از دانش آموزان نهضت سواد آموزی در کنکور دانشگاه شرکت کرد.

وی ادامه داد: سطح درک و یادگیری دانش آموزان دوره جدید بالاتر از قدیم است و  اولیاء بیش از پیش با فرزندانشان همکاری می کنند.

**هنوز هم با دیدن عکسش بغض می کنم!

این معلم پیشکسوت که یکی از خواهرزاده های آیت الله بهجت(ره) نیز هست درباره این عالم بزرگ، گفت: ایشان بی گمان یکی از علمای شاخص دنیا است کسی که مادیات و این دنیا هیچ ارزشی برایش نداشت؛هنوز با دیدن عکسش بغض می کنم و به راستی که جامعه کمبود ایشان را حس می کند.

معلم شیفت عصر مدرسه شهید رضانیای فومنی در پایان با آرزوی ظهور هرچه زودتر امام خوبی ها گفت: ان شالله که با فرج ایشان مشکلات حل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه