سپاه برای حفظ انقلاب اسلامی آماده هر نوع فداکاری است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت:‌ سپاه آماده هرگونه فداکاری برای حفظ دین و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

سپاه برای حفظ انقلاب اسلامی آماده هر نوع فداکاری است

به گزارش هشت دی،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسن تسخیری شامگاه سه‌شنبه در جمع رزمندگان تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک سپاه به مناسبت نیمه شعبان و آغاز هفته عقیدتی در سپاه اظهار داشت:‌ سپاه برای حفظ دین و آرمان‌های انقلاب و امام راحل همواره آماده فداکاری و ایثار است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان عنوان کرد:‌ نیروهای همیشه در صحنه سپاه پاسداران برای نگهداری و حفظ آرمان‌های متعالی امام خمینی(‌‌ره)‌ و اسلام ناب از جان خود گذشته‌اند و برای رسیدن به این هدف بزرگ خود را برای سخت‌ترین صحنه‌ها و حوادث تاریخ آماده کرده است.

تسخیری نیروهای سپاه را سربازان امام زمان(‌عج)‌ خواند و ابراز داشت:‌ بدون شک ورود به این راه خطیر هزینه‌ها و دشواری‌های بسیار زیادی دارد که ایستادگی در آن تنها در گرو دل کندن از زیبایی‌های دنیا و آماده کردن تن و جان برای قرب الهی و جانبازی در راه پروردگار متعال است.

 وی مقام والای شهید مطهری در نزد خداوند را ناشی از خلوص ایمان و ثبات عقیده وی خواند و اظهار دا‌‌شت:‌ این انسان بزرگ به چنان کمالات و قرب الهی دست پیدا کرده بود که قبل از زمان وقوع ‌شهادتش توسط عوامل کوردل در خواب و رؤیای صادقه خود را همنشین با پیامبر اکرم(‌ص)‌ دیده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان درجه رشد و تعالی انسان را نامحدود دانست و خاطرنشان کرد:‌ انسان می‌تواند با سیر و سلوک معنوی و کسب یقین چنان به خداوند متعال نزدیک شود که کسی جز ذات احدیت او را نبیند به‌طوری‌که تمام فرشتگان و ملائکه عالم به جایگاهش غبطه بخورند.

تسخیری کمال انسان و پایان زندگی او را به فرموده پروردگار در رسیدن به خداوند عنوان کرد و بیان داشت:‌ مخلوق زمینی می‌تواند با استحکام ایمان و ارتقاء درجات آن به چنان مقام و منزلتی دست پیدا کند که به واسطه‌ا‌ش تمام حجاب و پرده‌های بین وی و خداوند از میان برداشته شود.

 وی با بیان اینکه انسان ساکن و فاقد جنبش به مرحله رشد و تکامل نمی‌رسد تصریح کرد:‌ هر شیئی که دچار سکون باشد فاصله‌ چندانی تا نابودی و از بین رفتن ندارد بنابراین انسان‌ها نیز برای دوری و پرهیز از آفات متعدد دنیایی باید همچون رودی خروشان خود را برای رسیدن به دریا آماده کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان لازمه قرب الهی انسان را حرکت و جنب‌ و جوش هدفمند اعلام کرد و افزود:‌ اگر این مخلوق باری‌تعالی از این ویژگی‌ بسیار مهم غافل شود نه‌تنها از سیر مسیر قرب الهی باز می‌ماند بلکه بسیار فراتر از آن ماهیت انسانی خود را از دست می‌دهد.

تسخیری لازمه به جریان افتادن انسان را خارج شدن وی از سکون  بیان داشت و گفت:‌ دو ویژگی عبادت و بندگی به‌عنوان دو رکن اساسی و مهمی هستند که می‌توانند در کنار هم علاوه بر تعالی جایگاه انسان نزد خداوند وی را از آلوده شدن به انواع و اقسام گناهان و منکرات به‌خوبی محافظت کنند.

 وی عمر انسان را برای بندگی پروردگار و در کنار آن جمع‌آوری زاد و تو‌شه آخرت بسیار کوتاه خواند و اظهار داشت:‌ اگر انسان در مسیر زندگی هدفی مشخص برای خود تعیین نکند بدون ‌‌‌‌‌‌‌‌شک در کنار گم کردن صراط و راه مستقیم دچار خسران ابدی و زیان‌های بسیار زیادی می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان شهیدان را مظهر انسانیت و کمال دانست و تصریح کرد: شهدای وادی عند ربهم یرزقون همان افرادی هستند که ضمن پشت کردن به تمام زیبایی‌های دلفریب دنیا توانستند در فاصله‌ای بسیار کوتاه و با سرعتی بسیار زیاد به مقام قرب الهی دست یابند.

تسخیری با بیان اینکه راه زندگی فانی و محدود اما مسیر رسیدن به خداوند نامحدود است عنوان کرد:‌ انسان باید در زمان تعیین شده حیات خود توسط پروردگار و تا قبل از فرا رسیدن مرگ با جمع‌آوری کوله‌‌‌بار و تو‌‌شه لازم در دنیا وجود خود را برای پیمودن سفری سخت و بسیار طولانی آماده کند.

 وی بزرگترین موانع سد راه انسان برای رسیدن به خشنودی خداوند را برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ تکبر،‌ حسد ورزی و طمع‌کاری سه ویژگی و خصوصیتی هستند که انسان باید با جدیت از آنان دوری کند زیرا هر یک از این‌ها به‌تنهایی انسان را تا پست‌ترین و نازل‌ترین درجات ممکن سوق می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه