۱۵ قانون برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی

کاهش وزن بدون رژیم غذایی سخت هم امکان پذیر است. اگر شما بخواهید اصولی لاغر شوید نباید رژیم سختی بگیرید. بلکه فقط باید درست غذا بخورید و در کنار آن ورزش کنید.

۱۵ قانون برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی

به گزارش  ۸دی، کاهش وزن بدون رژیم غذایی سخت هم امکان پذیر است. اگر شما بخواهید اصولی لاغر شوید نباید رژیم سختی بگیرید. بلکه فقط باید درست غذا بخورید و در کنار آن ورزش کنید. مثلا قورت دادن غذا و نجویدن آن باعث چاقی می شود. همچنین باید سعی کنید از ساعت هشت شب به بعد فقط میوه بخورید و اگر قصد شام خوردن دارید تا هشت شب این کار را انجام دهید.

کاهش وزن بدون رژیم غذایی
به گزارش مجله پزشکی آسان طب بی شک داشتن یک شروع خوب و صحیح در میزان موفقیت نهایی در امر کاهش وزن موثر است! آیا شما نیز خواهان یک شروع بهتر در برنامه کاهش وزن خود هستید؟ برای داشتن کاهش وزن دائمی و بدون صدمه رساندن به سلامتی خود روشی توصیه می شود که از داروهای شیمیایی کمتری برخوردار باشد. شما می‌توانید در این راستا از ۲۰ توصیه آسان طب، که حتی بدون رژیم غذایی کاهش وزن را بهمراه دارد را مطالعه و استفاده کنید.
بی شک داشتن یک شروع خوب و صحیح در میزان موفقیت نهایی موثر است. طبق همان ضرب‌المثل قدیمی خودمان که می‌گوید: سنگ اول چو نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج؛ می‌بایست کارها را از روش صحیح شان شروع نمود. اما سنگ‌های اول در کاهش وزن تعیین اهداف مناسب و انتخاب مسیر صحیح می‌باشند، که در ادامه‌ی آن با رعایت الگوی صحیح به سر منزل مقصود خواهید رسید.
واژه‌ی رژیم در کل یک واژه‌ی ناخوشایند است و ما را یاد محرومیت و دردهای گرسنگی می‌اندازد؛ لذا برای پیشگیری از درد و رنج همراه با رژیم لاغری باید از یک برنامه صحیح پیروی نمود. آیا شما نیز خواهان یک شروع بهتر در برنامه کاهش وزن تان هستید؟ می‌توانید در این راستا از توصیه های ما کمک بجویید.

توصیه اول : سوزاندن ۱۰۰ کالری بیشتر
با سوزاندن ۱۰۰ کالری بیشتر در روز در سال ۵ کیلو کاهش وزن داشته باشید. می توانید برای این منظور یکی از فعالیت های زیر را انجام دهید: روزانه حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی نمایید. کارهای باغبانی را در حیاط خانه انجام دهید حدود ۳۰ دقیقه نظافت منزل را انجام دهید برای ۱۰ دقیقه تند راه بروید.

توصیه دوم : اغلب اوقات از غذاهای بدون گوشت استفاده نمایید
مصرف بیشتر غذاهای گیاهی می تواند به کاهش وزن کمک کند.چند دلیل برای آن وجود دارد. بقولات نقش مهمی در آن دارند. برگر لوبیا، سوپ عدس و سایر غذاهای این چنینی غنی از فیبر هستند.

توصیه سوم : از سس قرمز استفاده نمایید!
برای غذاها به جای سس سفید و پرچرب از سس های قرمز استفاده کنید. می توانید سس قرمز را با استفاده از گوجه در خانه تهیه کنید. اما به خاطر داشته باشید که هنوز اندازه مهم است.

توصیه چهارم : کمتر بیرون غذا بخورید
غذاهای رستوران اغلب کالری بالاتری دارند و چرب هستند. با رعایت نکات زیر به کاهش کالری غذایی که بیرون از خانه می خورید کمک می کنید: غذای اصلی خود را با همراهتان نصف کنید می توانید پیش غذا را به عنوان غذای اصلی سفارش دهید از بشقاب مخصوص کودکان استفاده کنید قبل از شروع غذا نیمی از آن را در ظرف یک بار مصرف گداشته و همراه خود به خانه ببرید.

توصیه پنجم : قانون ۲۰-۸۰ را به کار گیرید
آمریکایی ها عادت دارند غذا خوردن خود را تا زمان سیری کامل ادامه دهند. اما در چین افراد غذا خوردن را تا زمانی که ۸۰ درصد سیر شده اند ادامه می دهند. ما نیز می توانیم این عادت را با باقی گداشتن ۲۰ درصد غذایمان در خود ایجاد نماییم.

توصیه ششم : واحدهای غذایی را بشناسید
یکی از خصوصیات افراد لاغر شناخت درست واحدهای اندازه گیری غذا است. بعد از چند بار اندازه گیری به تدریج این کار را به صورت اتوماتیک انجام خواهید داد.

توصیه هفتم : از ظروف کوچکتر برای غذاخوردن استفاده نمایید
با انتخاب یک پیش دستی به جای بشقاب غذاخوری برای مصرف غذای خود به صورت اتوماتیک غذای کمتری خواهید خورد. به این ترتیب روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری، کمتر مصرف می کندی و سالانه ۵ تا ۱۰ کیلو کاهش وزن خواهید داشت.

توصیه هشتم : آدامس با طعم تند نعنا بجوید
زمانی که احساس می کنید برای خوردن ماده غذایی ناسالمی وسوسه شده اید آدامس بدون قند با طعم نعنا بجوید. در مهمانی ها، زمان کار یا وقتی جلوی تلویزیون نشسته اید یا در آشپزخانه غذا می پزید آدامس بجوید تا به غذاها ناخنک نزنید.

توصیه نهم : بین هر قاشق غذا که در دهان می گذارید فاصله بیاندازید
هر بار که غذا در دهان خود می گذارید قاشق و چنگال خود را پایین بگذارید و غذای خود را خوب بجوید. به این ترتیب می تواند متوجه پیام سیری شوید که مغزتان ارسال می کند.

توصیه دهم : در خانه غذا بخورید
حداقل پنج روز در هفته در خانه غذا بخورید. این عادت کسانی است که در کم کردن وزن موفقند. آشپزی آسان تر از چیزی است که شما تصور می کنید. پخت غذاهای ساده و سالم را بیاموزید.

توصیه یازدهم : یوگا کار کنید
مطالعه ای نشان می دهد خانم هایی که یوگا کار می کنند وزن کمتری نسبت به دیگران دارند. می پرسید چه ارتباطی وجود دارد؟ یوگا سبب می شود شما آگاهی بیشتری نسبت به آن چه می خورید داشته باشید. محققان عقیده دارند آگاهی و آرامشی که ئر اثر یوگا در فرد تقویت می شود مانع غذا خوردن بدون توجه و پرخوری می گردد.

توصیه دوازدهم : چای سبز بنوشید
نوشیدن چای سبز نیز می تواند یک روش کمک کننده به کاهش وزن باشد. مطالعات نشان می دهند چای سبز می تواند سوخت کالری در بدن را به صورت موقت افزایش دهد. اثر آن به دلیل فیتوکمیکال آن یعنی کاتچین است. غیر از همه آنها شما می توانید یک نوشیدنی شاداب کننده بدون کالری بالا مصرف نمایید.

توصیه سیزدهم : شکر کمتری استفاده کنید
نوشیدنی های حاوی شکر مثل نوشابه معمولی را با آب جایگزین کنید به این ترتیب ۱۰ قاشق غذاخوری شکر کمتری استفاده می کنید. می توانید برای تنوع برگ نعنا، قطعه ای لیمو ترش یا توت فرنگی منجمد شده در لیوان آب خود بی اندازید.

توصیه چهاردهم : با لباس مورد علاقه، به خود انگیزه دهید
لباس یا شلوار مورد علاقه خود را که برایتان کوچک است در جایی که هر روز می بینید آویزان کنید. لباسی را انتخاب کنید که تنها کمی برایتان کوچک است تا سریعتر به هدف خود برسید. سپس هدف بعدی را برای خود تعیین کنید.

توصیه پانزدهم : از غلات سبوس دار استفاده نمایید
مصرف غلات سبوس دار می تواند به کم کردن وزن شما کمک کند. آنها با کالری کمتر سبب سیری بیشتر شما می شوند، همچنین سبب کاهش کلسترول می شوند.
کاهش وزن راههای گوناگونی دارد. ولی این نکته را بگوییم اگر کاهش وزن برای شما واقعا با اهمیت است سعی کنید هم ورزش کنید و هم رژیم غذایی درست داشته باشید.
برای کاهش وزن نخوردن لازم نیست. فقط باید هر چیزی را نسبت به قبل کمتر بخورید.

منبع: بهداشت نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه