گیلان از نظر تولید عسل رتبه نخست کشوری را دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:‌ استان گیلان از لحاظ میزان تولید عسل در هر کندوی زنبورداری دارای رتبه نخست کشوری است.

گیلان از نظر تولید عسل رتبه نخست کشوری را دارد

به گزارش ۸دی، میرحجت علی‌اکبرنژاد اظهار داشت:‌ میزان برداشت عسل در هر کندو توسط زنبورداران گیلانی حدود ۱۸ کیلوگرم برآورد شده است و از این لحاظ در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد:‌ استان گیلان در میان بسیاری از استان‌های کشور که در زمینه تولید فرآورده عسل صاحب جایگاه ویژه‌ای هستند توانسته موفقیت‌های خوبی در این عرصه کسب کند.

اکبرنژاد با بیان اینکه میانگین تولید عسل هر کندو در گیلان بالاتر از میانگین کشوری است افزود:‌ این جایگاه در شرایطی برای صنعت زنبورداری گیلان رقم خورده که تعداد کندو و میزان تولید سالانه برخی استان‌ها از گیلان بیشتر است.

وی به رتبه سالیانه تولید عسل در استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: در مقیاس سالیانه به طور کلی استان گیلان و فعالان عرصه زنبورداری آن توانسته‌اند در مجموع رتبه سوم تولید عسل در کشور را به خود اختصاص دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت:‌ تا پایان سال ۹۶ تعداد ۲۸۲ هزار کلونی زنبورداری در گیلان فعال بوده‌اند که در مقایسه با سال ۹۵ با ۲۶۵ هزار کلونی با افزایش نسبی مواجه بوده است.

اکبرنژاد میزان تولید عسل در واحدهای زنبورداری گیلان را برشمرد و عنوان کرد:‌ در سال ۹۵ حدود ۵ هزار تن عسل در استان گیلان تولید شد که این میزان در سال ۹۶ با یک افزایش نسبی به رقم ۵.۴ هزار تن رسید.

وی به تعداد افراد شاغل در صنعت زنبورداری استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ گیلان ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه زنبورداری و تولید عسل دارد و در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر در این استان به این حرفه مشغولند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد:‌ برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای علاقمندان به صنعت زنبورداری از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای توسعه این صنعت در استان است.

اکبرنژاد با تأکید بر اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در دوره‌های آموزشی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند افزود:‌ این دوره‌های آموزش زنبورداری در هر فصل از سال و یا به صورت دو ماه یکبار برگزار می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه