فرزند آیت الله بهجت در رشت:

علم سبب ماندگاری انسان ها می شود/ به دنیا آمدیم تا با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم

فرزند آیت‌الله بهجت با بیان اینکه امروز برخی انسان‌های عالم از علمشان به شکلی استفاده می‌کنند که زمینه کشتار انسان‌ها را فراهم می‌آورد گفت: چنین علمی هیچ‌گاه انسان را به کمال نمی‌رساند.

علم سبب ماندگاری انسان ها می شود/ به دنیا آمدیم تا با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام علی بهجت فومنی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی در سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت: هیچ انسانی در دنیا نمی‌تواند تفاوت روزهای عمرش را بفهمد.

فرزند آیت‌الله بهجت(ره) با بیان اینکه تنها خدا و اهل بیت می‌تواند اسرار آمد و رفت روزها را درک کنند عنوان داشت: پیداش انسان بسیار شبیه به حیوان است زیرا در غذا خوردن، به بلوغ رسیدن، ازدواج و تهیه مسکن با یکدیگر شباهت دارند.

وی با تاکید بر اینکه تمام موجودات عمر مشخصی دارند که نمی‌توانند بیش از آن زندگی کنند تصریح کرد: امروز تنها چیزی که سبب ماندگاری انسان‌ها می‌شود کسب علم است اما نه علمی که سبب نابودی انسان‌ها را فراهم کند.

بهجت با بیان اینکه امروز برخی انسان‌های عالم از علمشان به شکلی استفاده می‌کنند که زمینه کشتار انسان‌ها را فراهم می‌آورد ابراز داشت: چنین علمی هیچگاه انسان را به کمال نمی‌رساند.

فرزند آیت‌الله بهجت(ره) با بیان اینکه خداوند متعال قرآن کریم را وسیله‌ای برای انسان‌سازی قرار داده است گفت: انسان باید ابتدا انسانیت خود را حفظ کرده و سپس به دنبال کسب علم برود وگرنه علم او انسان‌هایی مانند ترامپ را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به گفته‌های آیت‌الله بهجت(ره) خاطرنشان کرد: به گفته آیت‌الله بهجت(ره) ما به دنیا آمدیم تا با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم نه اینکه به هرقیمتی زندگی کنیم.

بهجت تصریح کرد: امروز همه کشورهای دنیا دارای سپاه هستند و شاید دوره‌های پر زحمت‌تری را نسبت به سپاه ایران طی کنند اما این هدف شما پاسداران است که بین شما و آن‌ها تفاوت ایجاد کرده است.

فرزند آیت‌الله بهجت(ره) افزود: باید تلاش کنیم تا هدفمان از کار کردن در دنیا فقط بهره‌مندی از امکانات دنیایی مانند پول، خانه و خوراک نباشد بلکه در گام نخست برای خدا کار کنیم و زمینه رسیدن خودمان به خدا را فراهم آوریم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) عنوان داشت: حضرت زهرا(س) به مقامی رسیده بود که با گفتن یک ذکر “الله‌اکبر” به خداوند متعال می‌رسید و وجودش سراسر نور می‌شد به گونه‌ای که ملائکه نیز از او نور می‌گرفتند.

بهجت اظهار داشت: انسان باید با علم و آگاهی مسیر زندگی خود را انتخاب کند و سپس برای رسیدن به خدا تلاش کند وگرنه عاقبت او مانند انسانی وحشی شبیه اوباما می‌شود که تمام مظلومان جهان را با گزینه‌های روی میزش تهدید می‌کرد.

فرزند آیت‌الله بهجت(ره) با بیان اینکه اگر انسان همه توجهش را به خدا جلب کند نمازش مانند نماز آیت‌الله بهجت(ره) می‌شود عنوان داشت: افزایش انسانیت انسان او را به خدا می‌رساند.

بهجت ضمن بیان روایاتی از حالات معنوی آیت‌الله بهجت(ره) خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت(ره) روزی ۱۱ الی ۱۲ ساعت عبادت می‌کرد و اگر به او اعتراض می‌کردم فقط می‌گفت “نگران نباش”.

وی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت(ره) روزانه یک ساعت ایستاده و یک ساعت نشسته در حرم حضرت معصومه(س) به عبادت می‌پرداخت اظهار داشت: او همواره به ما تاکید می‌کرد که با ادب وارد حرم شوید زیرا تمام اولیاء الهی در این حرم هستند.

فرزند آیت‌الله بهجت(ره) با اعلام اینکه یکی از کرامات آیت‌الله بهجت(ره) این بود که امام رضا(ع) را ملاقات کرده بود ابراز داشت: از خود پدرم شنیدم که امام رضا(ع) ۱۰ مطلب به او آموخت و یکی از آن‌ها این بود که امام رضا گفته بود “مگر می‌شود کسی به ما پناه بیاورد و ما پناهش ندهیم”.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه