بررسی عملکرد سپیدرود رشت در لیگ برتر / سرخ‌ها همواره در لبه پرتگاه

تیم فوتبال سپیدرود رشت با قرارگرفته در جایگاه سیزدهم جدول، موفق شد تنها سهمیه لیگ برتری گیلان در فوتبال ایران را حفظ کند.

بررسی عملکرد سپیدرود رشت در لیگ برتر / سرخ‌ها همواره در لبه پرتگاه

به گزارش ۸دی، با اتمام هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، سپیدرود رشت موفق شد با کسب سی امتیاز، سهمیه گیلان در لیگ برتر فوتبال ایران را حفظ کند.

*تغییر پیاپی مدیریت؛ پاشنه آشیل سپیدرود

سپیدرود با تغییر دو مالک در لیگ برتر، رکوردی منحصربه‌فرد از خود در فوتبال ایران برجای گذاشت؛ این تیم لیگ را با مالکیت میر شهاب مؤمنی آغاز کرد و بعد از چند هفته، کیومرث بیات سکان‌دار مدیریت سرخ‌های شهر باران شد؛ بیات خیلی زود جای خود را به تن زاده داد تا سپیدرود با تغییر دو مالک و روی کار آمدن سومین مالک به کار خود در لیگ برتر پایان دهد.

*عملکرد متفاوت سپیدرود در دونیم فصل

سپیدرود رشت در پایان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر با کسب تنها ۱۲ امتیاز در مکان پانزدهم جدول شانزده تیمی جای گرفت؛ این تیم با ۱۳ گل زده و ۱۹ گل خورده، آماری مأیوس‌کننده در فوتبال ایران از خود برجای گذاشت؛ آماری که می‌توانست در پایان فصل، حکم به سقوط تنها نماینده گیلان در لیگ برتر فوتبال ایران بدهد.

سرخ‌های شهر باران در نیم‌فصل دوم با دو با تغییر کادر فنی توانستند عملکردی به‌مراتب بهتر از نیم‌فصل نخست ارائه دهند؛ این تیم با کسب ۱۸ امتیاز موفق شد در نیم‌فصل دوم در رده هشتم جدول جای بگیرد؛ این روند مثبت در نیم‌فصل دوم باعث شد سپیدرود در پایان فصل، بقای خود در نخستین فصل حضور در لیگ برتر را جشن بگیرد.

*سپیدرود مقتدر در خانه؛ در حسرت برد خارج از خانه

سپیدرود رشت در لیگ هفدهم عملکردی عجیب از خود برجای گذاشت و بدون اینکه حتی یک پیروزی در خارج از خانه به دست آورد به کار خود در لیگ برتر پایان داد؛ این تیم در نیم‌فصل نخست تحت هدایت علی نظرمحمدی موفق به کسب سه پیروزی خانگی و سه تساوی خارج از خانه شد و سایر دیدارهای خود را با شکست به پایان رساند.

سپیدرودی‌ها در نیم‌فصل دوم باروی کار آمدن روان‌خواه و بعدازآن علی کریمی، موفق به کسب پنج پیروزی و دو تساوی خانگی و یک تساوی در خارج از خانه شدند و سایر بازی‌ها را با شکست پشت سر گذاشتند.

نگاهی به آمار کلی سپیدرود در لیگ هفدهم نشان می‌دهد این تیم هر هشت پیروزی خود را در دیدارهای خانگی به دست آورد و توانست ۵۳ درصد از بازی‌های خانگی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

*بهترین و بدترین عناوین سپیدرود در لیگ هفدهم

هشتمی سپیدرود در هفته هفتم بهترین رتبه این تیم در لیگ هفدهم به شمار می‌رود این در حالی است که پانزدهمی سرخ‌های شهر باران در هفته‌های سوم، چهاردهم، پانزدهم و نوزدهم بدترین رتبه این تیم در طول فصل است.

*نزهتی بهترین گل زن سپیدرود در لیگ هفدهم

سپیدرود رشت با به ثمر رساندن ۲۴ گل، عملکردی مأیوس‌کننده در خط حمله از خود برجای گذاشت؛ محمد نزهتی با هفت گل و حسین ابراهیمی با چهار گل نقش پررنگی در گل‌های زده سپیدرود ایفا کردند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه