وقتی کاخ سفید بیانیه ضدایرانی خود را بدون سرو صدا اصلاح می‌کند+ تصاویر

کاخ سفید شب گذشته در نسخه اولیه بیانیه حمایتی خود از اظهارات نتانیاهو ادعا کرده بود ایران برنامه تسلیحات هسته‌ای مخفیانه «دارد»، اما ساعتی بعد بدون سروصدا آن را اصلاح کرد و در آن نوشت که ایران برنامه تسلیحات هسته‌ای «داشته است».

وقتی کاخ سفید بیانیه ضدایرانی خود را بدون سرو صدا اصلاح می‌کند+ تصاویر

به گزارش ۸دی، کاخ سفید شب گذشته پس از اظهارات ضدایرانی نتانیاهو علیه کشورمان و ادعای اینکه ایران برنامه‌ای برای ساخت تسلیحات هسته‌ای دارد، در بیانیه‌ای به این ماجرا اشاره کرده و عبارت «ایران برنامه تسلیحات هسته‌ای مخفیانه دارد» را در آن درج کرد. اما تنها ساعتی پس از این ماجرا کاخ سفید این بخش از بیانیه را اصلاح کرد و آن را به «ایران برنامه تسلیحات هسته‌ای مخفیانه داشته است» تبدیل کرد.

در نسخه اولیه بیاینه کاخ سفید که از طریق ایمیل دفتر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به خبرنگاران ارسال شد، آمده بود که ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل «با آنچه که ایالات متحده برای مدت‌ها از آن آگاه بود همخوان است». در نسخه اولیه بیانیه کاخ سفید عنوان شده بود:

 «ایران یک برنامه تسلیحات هسته‌ای مخفیانه و جدی دارد که برای مخفی کردن آن از جهان و مردم خود تلاش کرد و ناکام ماند … نظام ایران نشان داده است که از تسلیحات مخرب علیه همسایگان و دیگران استفاده می‌کند. ایران هرگز نباید تسلیحات هسته‌ای داشته باشد».

در این بیانیه همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می‌شود از فعل Has – به معنای دارد – استفاده شده است که دال بر زمان حاضر و کنونی است.

اما ساعتی بعد بدون اینکه اعلام کند و بدون سروصدا اصلاحاتی در این بیانیه که در صفحه وبگاه کاخ سفید منتشر شده بود اعمال کرد، مسئله‌ای که از سوی خبرنگارن بسیاری در شبکه توئیتر نیز مورد توجه قرار گرفت.

در نسخه اصلاح شده بیانیه کاخ سفید درباره اظهارات نتانیاهو، مطلب پیشین اینگونه اصلاح شده است:

«ایران یک برنامه تسلیحات هسته‌ای مخفیانه و جدی داشته است  …»

در تصویر زیر مشاهده می‌شود که فعل Has در نسخه اولیه به فعل Had – به معنای داشته است – تبدیل شده است که دال بر زمان گذشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه