هزینه خدمات مراقبت از کودک در جهان

دسترسی داشتن به خدمات کافی مراقبت از کودک یک نیاز جهانی است.

هزینه خدمات مراقبت از کودک در جهان

به گزارشهشت دی،«شِلِی کلارک» استاد جامعه شناسی از دانشگاه مک‌گیل در کانادا در یک مطالعه اظهار کرد: خانواده‌ها در کشورهایی با میزان درآمد پایین بخش قابل توجهی از درآمد خود – حدود ۱۷ درصد از میانگین درآمد برخی زنان – را صرف هزینه‌های خدمات مراقبت از کودک می‌کنند که این رقم با کشورهای ثروتمندتر نیز مشابه است.

خانواده‌های ۳۰ کشور ثروتمند عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی به طور میانگین حدود ۱۵ درصد درآمد خالص خود را صرف هزینه‌های خدمات مراقبت از کودک می‌کنند. هرچند، هنوز نسبت درآمد خانواده که صرف هزینه‌های مراقبت از کودک می‌شود در کشورهای مختلف، متفاوت است. به طور مثال، در انگلیس زوج‌ها ۳۳.۸ درصد از درآمد خود را صرف هزینه‌های مراقبت از کودک می‌کنند درحالیکه در کره، اتریش، یونان و مجارستان زوج‌ها به دلیل حمایت‌های دولتی کمتر از چهار درصد از درآمد خود را برای مراقبت از کودک هزینه می‌کنند.

طبق آمارها و اطلاعات سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، در آمریکا والدین ۲۵.۶ درصد درآمد خود را صرف هزینه‌های مراقبت از کودک کرده و این رقم برای والدین مجرد تا ۵۲.۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.

همچنین در برخی از کشورها که تسهیلاتی همچون خدمات عمومی مراقبت از کودک و مرخصی والدین به خوبی در نظر گرفته نشده، اغلب پدربزرگ و مادربزرگ‌ها خدمات روزانه مراقبت از کودک را بر عهده می‌گیرند. هرچند، در کشورهایی که خدمات عمومی مطلوب درنظر گرفته شده و والدین شاغل امکان مرخصی رفتن دارند نقش پدر و مادربزرگ‌ها حاشیه‌ای می‌شود.

در مطالعه‌ای نقش پدر و مادربزرگ‌ها در نگه‌داری از نوه‌هایشان در میان کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا و سوئد مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد از میان این ۱۲ کشور اروپایی در نظر گرفته شده در کشورهای مدیترانه و همچنین لهستان که حمایت‌های دولتی ضعیف است، نقش این اعضای خانواده در مراقبت‌های روزانه از نوه‌هایشان بالاتر است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، در مجموع، چندین مطالعه نشان داد به طور میانگین بیش از ۵۰ درصد پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در اروپا و آمریکا از نوه‌های خود مراقبت می‌کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه