روایت زندگی علی از گنجار تا جفیر

شهید علی شوقیان در یکم مرداد ۱۳۴۵ در یک خانواده مؤمن و مذهبی در روستای گنجار شهرستان شفت دیده به جهان گشود و پس از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سرانجام در دهم خرداد ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی جفیر خوزستان براثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل آمد.

روایت زندگی علی از گنجار تا جفیر

به گزارشهشت دی،شهید علی شوقیان در یکم مرداد ۱۳۴۵ در یک خانواده مؤمن و مذهبی در روستای دورافتاده گنجار از توابع شهرستان شفت دیده به جهان گشود.

وی دارای یک پدر کارگر و زحمت‌کش و نیز خانواده‌ای طبقه فقیر و محروم جامعه بود، پدر و مادر علی از سواد و تحصیلات محروم بودند.

علی دوران کودکی و نوجوانی را نیز در روستا گذراند و بعدها که به دوران جوانی رسید بنا به سنت پیامبر اکرم (ص) ازدواج کرد و همراه با دامادش برای کار فصلی به رامسر مهاجرت کرد و همان‌جا با همسرش سکونت گزید.

او هرسال بعد از فصل برداشت پرتغال به زادگاهش مراجعت می‌کرد و علی علاقه زیادی به تحصیلات و سواد داشت اما به دلیل فقر مالی و دور بودن از شهر و امکانات موفق به انجام تحصیل نشد.

 وی همیشه از بی‌سوادی ابراز ناراحتی می‌کرد اما باوجوداینکه سواد نداشت تا در فعالیت‌ها و حرکت‌های فرهنگی و انقلابی شرکت کند اما در تجمعات و تظاهرات شرکت می‌کرد.

علی علاقه فراوانی به مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) داشت و همواره در هیأت و مراسم‌های زنجیرزنی شرکت می‌کرد.

وی به خاطر علاقه ویژه‌ای که به اهل‌بیت (ع) داشت زمانی که در رامسر زندگی می‌کرد با شور و اشتیاق فراوان خود را به زادگاهشان می‌رساند تا در عزاداری شرکت کند و با پای پیاده به پابوس آقا امامزاده اسحاق (ع) بروند و نذرشان را ادا کنند.

علی ازنظر اخلاقی با همه افراد چه کوچک و چه بزرگ با احترام برخورد می‌کرد و هنگامی‌که فرزندش به دنیا آمد به همسرش گفت اسم فرزند پسرمان را امید بگذار که بعد از شهادت من امیدواری برای شما باشد و در زندگی خود به خداوند امید و توکل داشته باشید.

علی با آغاز جنگ تحمیلی علیه کشورمان مانند دیگر جوانان این سرزمین از طریق لشکر ۹۲ زرهی اهواز به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

 شهید علی شوقیان پس از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سرانجام در دهم خرداد ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی جفیر خوزستان براثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل آمد و پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدا مسجد حضرت زین‌العابدین (ع) گنجار شفت آرام گرفت.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه