حملات موشکی به مواضع نظامی سوریه در حومه «حماه» و «حلب»+تصاویر

برخی منابع خبری از وقوع انفجار در یک پایگاه ارتش سوریه، واقع در شهر «حما» خبر می‌دهند.

حملات موشکی به مواضع نظامی سوریه در حومه «حماه» و «حلب»+تصاویر

به گزارش ۸دی، برخی منابع خبری بامداد دوشنبه از وقوع انفجار در پایگاه‌های ارتش سوریه، واقع در حومه «حماه» و «حلب» خبر داده‌اند.

تلویزیون سوریه شنیده شدن صدای انفجار را تأیید و اعلام کرد مسئولان در حال تحقیق درباره علت وقوع آن هستند. تلویزیون سوریه اشاره‌ای به محل وقوع این حادثه نکرد.

خبرگزاری «سانا» ساعتی بعد به نقل از یک منبع در ارتش سوریه اعلام کرد سایت‌های نظامی در حومه «حماه» و «حلب» در «یک تجاوز جدید با موشک‌های دشمن» هدف قرار گرفته‌اند. این منبع اعلام کرد این حمله ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی انجام شده است.

 

 

یک منبع در پارلمان سوریه در گفت‌وگو با ریانوستی هدف حمله امشب را انبارهای مهمات ارتش سوریه دانسته و گفته که این تجاوز احتمالاً با یک حمله هوایی انجام شده است.

منبع مورد استناد ریانوستی گفته یکی از سایت‌های هدف حمله، انبار مهمات تیپ ۴۷ ارتش سوریه و هدف دیگر، یک انبار مهمات در شرق حلب، واقع‌شده در بین شهر المالکیه و فرودگاه النیرب بوده است.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان سوریه هم نوشته این حمله علیه یک پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی شهر «سلحب» که تیپ ۴۷ در آن قرار داشته انجام شده است.

شبکه خبری اسکای‌نیوز به نقل از برخی منابع از شهادت ۳۸ نفر بر اثر این حملات خبر داده، اما هنوز هیچ منبع دیگری این آمار را تأیید نکرده است.

در حالی که منابع خبری وابسته به مخالفان سوریه ادعا کرده‌اند این حمله موشکی نیروهای مستشاری ایران در سوریه را هدف قرار داده‌اند، منابع رسمی هنوز این ادعا را تأیید نکرده‌‌اند.

 

 

مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه می‌گوید انفجارهای امشب در حومه «حماه» و «حلب» باعث ایجاد زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۲.۶ در مقیاس ریشتر شده است.

کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی فیلم زیر را از لحظ وقوع انفجار منتشر کرده‌اند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، خبرگزاری رویترز و برخی منابع خبری دیگر گمانه‌زنی کرده‌اند رژیم صهیونیستی عامل این حمله بوده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه