پمپئو: در صورت عدم اصلاح برجام ترامپ از آن خارج می‌شود

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه بعد از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اگر دولت آمریکا نتواند توافق هسته ای را اصلاح کند، ترامپ از برجام خارج می شود.

پمپئو: در صورت عدم اصلاح برجام ترامپ از آن خارج می‌شود

به گزارش۸دی، پمپئو گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تا حدودی این مساله را مشخص کرده که توافق هسته ای، کاستی های بسیاری دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: ترامپ همچنین دولت آمریکا را به سوی اصلاح توافق هدایت کرده و چنانچه ما نتوانیم این توافق را اصلاح کنیم، وی درصدد خروج از آن بر می آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آورد: برخلاف دولت قبلی آمریکا، دولت ترامپ از یک راهبرد جامع در مورد ایران برخوردار است که برای مقابله با تهدیدهای نشات گرفته از تهران در نظر گرفته شده است.

ترامپ در باره توافق هسته ای ایران تصمیم نگرفته است
این در حالی است که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هنوز در راه لغو توافق هسته ای ایران، تصمیم نگرفته است.

بولتون در گفت و گو با به شبکه خبری فاکس نیوز افزود: او (ترامپ) تصمیمی در باره توافق هسته ای چه ماندن و چه بیرون رفتن از آن، نگرفته است.

جامعه جهانی و متحدان غربی آمریکا طی هفته های گذشته فشار زیادی بر واشنگتن وارد کرده و خواستار ماندن آمریکا در برجام شده اند.

رئیس جمهوری آمریکا قرار است ۲۲ اردیبهشت ماه، تصمیم خود در مورد تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران را اعلام کند. وی ۲۲ دی ماه سال گذشته، برای سومین بار، تعلیق تحریم های هسته ای ایران را به مدت سه ماه تمدید کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون ۱۰ بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده اس

منبع: فاکس نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه