لزوم توسعه فرهنگی در ارتقای وضعیت اقتصادی کشور/مسئولان نباید مانند گذشته عمل کنند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت:امسال به اقتصاد، عنوان فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اضافه شده که مسائل اقتصاد کشور باید با این مقوله‌هابرطرف شود.

لزوم توسعه فرهنگی در ارتقای وضعیت اقتصادی کشور/مسئولان نباید مانند گذشته عمل کنند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، ایرج ندیمی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ  با عزم ملی  و مدیریت جهادی، اظهارکرد: در حدود ۸ سال است که مقام معظم رهبری، سال‌ها را با عنوان اقتصادی نامگذاری می‌کنند که نشان می‌دهد، مسائل اقتصادی با اهمیت است.

وی  با  بیان اینکه  نام  بیانگر همه احساس مسئولیت‌ها، توجهات و ضرورت‌هایی کاری است، افزود: امسال به  اقتصاد، عنوان  فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اضافه  شده و معنی‌اش این است که ما باید در این سه موضوع هم ورود کنیم تا مسائل اقتصادی کشور حل شود.

نماینده مردم لاهیجان  و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، توجه به توسعه فرهنگی برای ارتقای وضعیت اقتصادی را لازم دانست و گفت: رابطه فرهنگ با عناصر سه گانه تولید، توزیع  و مصرف، رابطه فرهنگ با واردات و دل بستن به اجناس خارجی، رابطه فرهنگ با عرق و غیرت نسبت به تولید کیفی و کمی محصول ایرانی از موضوعات فرهنگی مرتبط با  توسعه اقتصادی است.

ندیمی با اشاره به عنوان عزم ملی در نامگذاری امسال، تصریح کرد: عزم ملی نشانگر این است که اقتصاد ملی، پروژه اقتصادی دولت و قوای سه گانه نیست بلکه همه ملت باید از خرید معمولی تا تولید نهایی درآن ذی نفع وذی اثر باشند.

وی مدیریت جهادی را نشانه ضرورت فعالیت مسئولان در شرایطی غیر از شرایط عادی عنوان کرد و افزود: مسئولان نباید از جهات زمان، هزینه کرد، مشارکت، دقت و کارایی مانند گذشته عمل یا مثل دیگران فعالیت کنند.

نماینده  مردم لاهیجان  و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، توجه به برنامه‌ریزی اقتصادی متناسب با شرایط تحریم، جوانان فارغ التحصیل بیکار، نابرابری درآمد و هزینه را از مواردی که نیاز به  مدیریت جهادی مسئولان دارد عنوان کرد و گفت: مسئولان از نظر اهمیت بکار گیری همه منابع انسانی وغیر انسانی، توجه به روش‌های مدیریتی اخلاقی توام با ابعاد علمی و عملی و مشارکت عام با رویکرد سال‌های قبل نمی‌توان کشور را اداره کرد.

ندیمی با اشاره به اینکه هرسال حجم مصرف نسبت به سال قبل اضافه می‌شود، اظهارکرد: با این حال هرساله حجم منابع مان کاهش می‌یابد و برای تعادل بین مصارف و منابع  باید توامان در چهار ویژگی اشاره شده در نامگذاری امسال برنامه‌ریزی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه