وزیر کار تاکید کرد

لزوم تجدید نظر در سیاست‌های تامین اجتماعی و کارگری برای زنان/ امنیت شغلی زنان مهم است

وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی تاکید کرد: در سیاست های تامین اجتماعی و کارگری باید تجدید نظر شود تا در آینده کار ایران برای مزد کارگر و توازن کار و زندگی زنان برنامه ریزی داشته باشیم و در این میان، امنیت شغلی زنان برای ما حائز اهمیت است.

لزوم تجدید نظر در سیاست‌های تامین اجتماعی و کارگری برای زنان/ امنیت شغلی زنان مهم است

به گزارش ۸دی، علی ربیعی دیشب در مراسم تجلیل از مقام زنان کارگر اظهار داشت: امروز دیگر هیچ کس نمی تواند انکار کند که تغییرات اجتماعی و جمعیتی و حتی فرهنگی رخ داده در جامعه ایجاب می کند که واقعیت زن را باید درک کرد.

وی ادامه داد: نادیده گرفتن این واقعیت و عدم تناسب این سیاست ها با این واقعیت ما را در آینده دچار برخی تلاطم های اجتماعی خواهد کرد.
وی افزود: یکی از مهمترین مسائل در حوزه زنان این است که زنان با تخصص های بیشتری وارد بازار کار می شوند.
ربیعی تأکید کرد: نیازمند سیاستگذاری معطوف به جنسیت هستیم و باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: اگر ظرفیت های اجتماعی و حقوقی برای فعالیت زن در عرصه جامعه را باز نکنیم عدم توازن های اجتماعی پیش می آید.
ربیعی گفت: جامعه ای هستیم که اگر بخواهیم یا نخواهیم در این جامعه تعداد زنانی که اعلام کرده اند می خواهند وارد بازار کار شوند افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: رسالت این که تغییرات سبک های زندگی و ارزشی و حفظ سنت های خانواده و استحکام آن بر دوش زنان بیشتر است؛ این که نسل های آینده بتوانند با دید روشن در جامعه، پر تلاش باشند.
ربیعی با بیان این که نقش اقتصادی و اجتماعی زنان در جامعه رو به گسترش است اظهار داشت: در سیاست های تامین اجتماعی و کارگری باید تجدید نظر شود تا در آینده کار ایران برای مزد کارگر و توازن کار و زندگی زنان برنامه ریزی داشته باشیم و در این میان، امنیت شغلی زنان برای ما حائز اهمیت است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه