نماینده مردم آستانه‌اشرفیه مطرح کرد

آمادگی مجلس برای تصویب قوانین حوزه فضای مجازی در صورت نیاز

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری مسائل فضای مجازی در سه کمیسیون تخصصی مجلس گفت: ضرورتی برای تشکیل کمیسیون تخصصی فضای مجازی وجود ندارد.

آمادگی مجلس برای تصویب قوانین حوزه فضای مجازی در صورت نیاز

به گزارش هشت دی،محمدحسین قربانی شامگاه شنبه  در رشت با اشاره به وسعت فضای مجازی و عضویت میلیون‌ها نفر ایرانی در آن اظهار کرد: فضای مجازی در کمیسیون‌های فرهنگی، صنایع و معادن و امنیت ملی و سیاست خارجی بحث و بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا در مجلس کمیسیون مستقلی مربوط به فضای مجازی تشکیل نمی‌شود گفت: مجلس نمی‌تواند در خصوص هر یک از مباحث روز در کشور کمیسیونی تشکیل دهد بلکه تشکیل کمیسیون تخصصی در مجلس منوط به آیین‌نامه داخلی مجلس است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرده که ۹ کمیسیون تخصصی در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود و اگر بنا بر ایجاد کمیسیون تخصصی دیگر بنا بر شرایط و ضوابط و اهمیت موضوع باشد باید با خواست و آرای دوسوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تأکید بر اینکه باوجود کمیسیون‌های فعلی تشکیل کمیسیون تخصصی فضای مجازی ضرورت ندارد بیان کرد: کمیسیون‌های تخصصی امنیت ملی، صنایع و فرهنگی در خصوص فضای مجازی و سازوکارهای آن تسلط و اشراف کاملی و کمیسیون بهداشت نیز در پیوست سلامت فضای مجازی دخیل است.

قربانی با تأکید بر اینکه تشکیل کمیسیون تخصصی فضای مجازی فعلاً نیاز نیست تصریح کرد: اگر کمیسیون تخصصی فضای مجازی تشکیل هم شود نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد  چون هر تصمیم و اقدامی در این راستا از اختیارات مجلس است و این آمادگی در مجلس وجود دارد که در صورت نیاز به میدان آمده و قانون‌های موردنیاز در حوزه فضای مجازی را تصویب و در اختیار مجریان بگذارد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه