مقوله اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌ های مجلس و دولت است

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: سواحل زیبایی دریای خزر از مهمترین ظرفیت های رشد و شکوفایی گیلان و این شهرستان است.

مقوله اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌ های مجلس و دولت است

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، حسن خسته بند پیش از ظهر شنبه در جلسه سرمایه گذاری و توسعه بندر انزلی افزود: این شهرستان با وجود جاذبه های طبیعی مانند سواحل بکر، تالاب بین المللی، آثار تاریخی، فرهنگ بومی خاص و صنایع دستی زیبا جزو مناطق منحصر به فرد ایران است که قابلیت فراوانی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری دارد و باید از این قابلیت ها استفاده بهینه شود.

وی اظهارداشت: با توجه به وجود جاذبه ها متنوع، توسعه گردشگری به لحاظ افزایش سطح درآمد، افزایش میزان اشتغالزایی جوانان و غیره در استان امری ضروری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به طور ذاتی نواحی ساحلی برای انسان ها جاذب و از پتانسیل لازم برای جذب گردشگر برخوردار است.

وی افزود: گردشگری ساحلی از مهمترین زیر بخش های طیف گردشگری و به عنوان منبع برای ارزش افزوده و درآمد در روستاها و شهرهای ساحلی خواهد بود.

خسته بند اظهارداشت: به یقین استفاده صحیح، علمی و برنامه ریزی شده از منابع و جاذبه های گردشگری سواحل دریایی می تواند باعث پایداری اشتغال در جامعه شود.

وی در ادامه جذب سرمایه ‌گذار را عاملی موثر در راستای شکوفایی ظرفیت‌ های صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و غیره استان دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌ های مرزی، صادراتی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و غیره انزلی یکی از شهرستانهای مستعد در جذب سرمایه‌ گذار است.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی مولفه‌ های اقتصادی را در نوع سرمایه‌گذاری تاثیرگذار دانست و  افزود: با وجود امنیت سرمایه گذاری و ثبات اقتصادی، سرمایه‌گذار به سمت سرمایه‌گذاری بلند مدت سوق پیدا می‌کند و در صورت عدم امنیت سرمایه‌ گذاری و بی‌ ثباتی اقتصادی نقدینگی‌ ها به بازارهای کاذب سرازیر می شود.

وی اظهارداشت: انزلی یکی از شهرستان های مستعد استان در امر جذب سرمایه‌ گذاری داخلی و خارجی محسوب می‌ شود که باید در زمینه بالفعل شدن این ظرفیت زیرساخت‌ ها فراهم و روند سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

خسته بند همچنین سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی را در شکوفا شدن استعداد‌های سرشار استان گیلان به ویژه انزلی در زمینه‌ های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری، معدنی و غیره موثر دانست و ادامه داد: از موارد مورد نیاز در امر سرمایه‌ گذاری توجه به بحث زیرساخت‌ ها و کاهش بروکراسی کاذب اداری است.

وی در ادامه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی را در گرو بسته‌ بندی مناسب دانست و گفت: بسته‌ بندی مناسب و شکیل امروز در دنیا به یک علم تبدیل شده است.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی افزود: در مراحل تولید کالاها عوامل زیادی دخیل هستند که صادرات، بسته بندی، انبارداری، نحوه نگهداری، حمل و نقل، مدیریت و آموزش نیروی متخصص، رعایت استاندارد، بهداشت تولید، بازاریابی، سلامت غذایی، اشتغالزایی از مهمترین پارامترها به شمار می آیند.

وی اظهارداشت: تمامی این عوامل در صورتی اثر بخش هستند که محصول دارای بسته بندی مناسبی باشد.

خسته بند اذعان داشت: یکی از ابزارهای بسیار کارآمد در بازار جهانی و رقابت، بسته‌ بندی شکیل و مناسب است.

وی گفت: سال جدید با نگاهی دقیق، کارشناسی و براساس نیازهای کشور از سوی مقام معظم رهبری به عنوان ” سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ” نامگذاری شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود:  همه برنامه‌ریزی‌ های کشور و استان باید معطوف به نامگذاری و این هدف متعالی باشد.

وی اظهارداشت: شکوفایی این هدف متعالی در سایه تلاش و کوشش نخبگان، فعالان و اثرگذاران جامعه با هر سلیقه و دیدگاهی در جامعه ایجاد می‌ شود.

خسته بند با بیان اینکه مدیرت جهادی یک مدیرت ایثارگرانه است، اذعان داشت:  دغدغه مقام معظم رهبری مسئله فرهنگ و اقتصاد است که باید در این خصوص توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: به جهت موفق عمل کردن در زمینه اقتصاد و فرهنگ باید همه مردم و مسئولان با عزم ملی و مدیرت جهادی پای کار بیایند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی زمینه توسعه پایدار کشور را فراهم می‌ کند.

وی با بیان اینکه توجه به این نامگذاری زمینه را برای توسعه و تعالی کشور مهیا خواهد کرد، افزود: بهره‌گیری از شاخص ‌های اقتصادی کشور و برنامه ‌ریزی مدون و منسجم زمینه را برای توسعه اقتصادی جامعه ایجاد می ‌کند.

خسته بند در ادامه به بحث اشتغال اشاره کرد و اظهارداشت: ایجاد اشتغال پایدار و برطرف کردن معضل بیکاری از مهمترین اولویت های کاری مسئولان این شهرستان است.

وی با یادآوری سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: مسئولان باید در راستای افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و بومی سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: فضای پرشتاب توسعه شهرستان در سایه وحدت و همدلی میسر می شود بنابراین مسئولان باید نسبت به شناسایی اولویت ها برای رسیدن به نقطه مطلوب گام بردارند.

وی همچنین موضوع بیکاری و اشتغال را یک دغدغه همگانی و مهم برای مسئولان و مردم دانست و افزود: بسترسازی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های مختلف در این منطقه ضروری است.

خسته بند با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری و تولید تنها راه ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: مقوله اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌ های مجلس و دولت است.

 وی اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری باید در راستای دستیابی به اهداف و سیاست‌ های مد نظر معظم له با کار کارشناسانه و تلاش مداوم حرکت کرد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری و تولید را تنها راه ایجاد اشتغال دانست و افزود: اداره‌ ها و نهادها باید بستر و زمینه فعالیت این بخش را فراهم و راه‌ های گسترش سرمایه‌گذاری را در بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی تسهیل کنند.

وی در ادامه ایجاد اشتغال پایدار را مستلزم هم سویی و هم افزایی متعهدانه و بکارگیری توان تخصصی و نگاه کار شناسانه همه دستگاه های اجرایی با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی قلمداد کرد.

وی همچنین با تاکید بر تلاش همه مسئولان برای رفع معضل بیکاری، برنامه ریزی و توسعه منابع و زمینه سازی برای اشتغال جوانان را از مهمترین اهداف دولت و مجلس برشمرد و افزود: آنچه باعث گرایش جوانان به پدیده شوم اعتیاد و مصرف مواد مخدر می شود، بیکاری است./ مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سید محمد.فومنی
انقدر هم خسته بند به فکر بی کاری جوانان انزلی بوده طفلک رمق نداره!!! جوانهای شایسته انزلی باید در استانهای دیگر کارفرما داشته باشن و بعد همین برادر دلسوز جوانان [...] رشت و فومن ...امثال [...] رو میاره دانشگاه انزلی تا به خدمت [...] انزلیچی برسن!!!!!!!!!!!!!!!!!
سید النزل
آقای خسته بند با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه عزیز دل برادر ... کما وعده های زیادی از شما شنیدیم از جمله ؛ تاسیس پل معلق که خیابان اطبا رو به خیابان پاسداران متصل میکنه ،یا اینکه احداث مجتمع ورزشی در قسمتی نزدیک مرداب که پشت محله نویر قرار داره و هزار تا وعده و وعید دیگه که هیچکدوم عملی نشد ؟ ما فقط حرف شنیدیم عمل ندیدم !!!! ما نخواستیم واسه ما کاری انجام بدید ،فقط تو مجلس یک چند کلمه ای صحبت کنید تا صدای شما رو بشنویم و خودتونو جلوی دوربین نمایان کنید تا چهره شمارو فراموش نکنیم .
hasan
مشته حسن الکیییییییییییی میگههههههه
در حاشیه