آب سد سفیدرود رهاسازی شد

آب سد سفیدرود امروز در کانال‌های کشاورزی گیلان رهاسازی شد.

آب سد سفیدرود رهاسازی شد

به گزارش ۸دی؛  کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: آب سد سفیدرود امروز برای آبیاری مزارع، در کانال‌های کشاورزی رهاسازی شد.

وی با اشاره به بارندگی‌های روز‌های گذشته و تاثیر مثبت آن در ذخیره آب افزود: در روز‌های اخیر میزان ورود آب به سد سفیدرود بیش از ۹۵ متر مکعب در ثانیه بود، در حالی که پیش از این میزان ورود روزانه آب حدود ۵۰ متر مکعب گزارش شده بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان بر لزوم هم افزایی و همدلی مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: همکاری کشاورزان در مدیریت بهینه مصرف آب قابل تقدیر است و در سایه همدلی می‌توان سال زراعی خوبی را سپری کرد.

کاظم لطفی شخم زمستانه شالیزار‌ها را اقدامی اثر گذار در مدیریت بهینه مصرف آب دانست و خاطر نشان کرد: لایروبی بیش از هزار کیلومتر از نهر‌ها و شبکه‌های آبی گیلان در زمستان پارسال تاثیر مثبتی بر مدیریت آب کشاورزی استان داشته است.

وی با اشاره به رها سازی آب سد سفیدرود از امروز در کانال‌های کشاورزی گفت: کشاورزان از این فرصت برای کشت و عملیات زراعی و نشاء برنج حداکثر استفاده را ببرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزود: با توجه به آغاز سال زراعی و رها سازی آب سد سفیدرود همچنین آب گذاری کانال‌های آب کشاورزی برای آبرسانی به اراضی شالیزاری، رودخانه‌ها و نهر‌ها، کانال‌های آبرسانی استان گیلان پر آب بوده و در صورت بی احتیاطی موجب خسارت جانی و مالی می‌شود.

کاظم لطفی تصریح کرد: مسافران و شهروندان گیلانی برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه‌ای نکات ایمنی را رعایت کرده و از ورود به رودخانه‌ها، کانال‌ها، نهر‌ها و تاسیسات آب خوداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه