تأکید معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان بر لزوم رعایت تقویم زراعی از سوی کشاورزان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از کشاورزان خواست تا برای کاهش آسیب‌های و آفات احتمالی در برنج تقویم زراعی را رعایت کنند.

تأکید معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان بر لزوم رعایت تقویم زراعی از سوی کشاورزان

به گزارش هشت دی،حبیب جهان ساز با اشاره به توزیع بالغ‌بر ۵۰ هزار تن کود در گیلان خبر اظهار کرد: کشاورزان گیلانی می‌توانند به‌تدریج به مراکز عرضه کود مراجعه و میزان کود موردنیاز خود ازجمله پتاس که در برابر تنش‌های خشکی مقاوم‌تر است را دریافت کنند.

وی با اشاره به میزان توزیع بذر اصلاح‌شده در گیلان افزود: حدود ۹۰ تن بذر اصلاح‌شده در گیلان توزیع‌شده و همچنان نیز کشاورزان می‌توانند بذر موردنیاز خود را از مراکز عرضه فروش تهیه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر رعایت تقویم زراعی از سوی کشاورزان گفت: خوشبختانه تاکنون بالغ‌بر ۹۵ درصد شخم اولیه و بالغ‌بر ۸۵ درصد خزانه گیری در گیلان انجام‌شده است.

جهان ساز با بیان اینکه طی اواخر فروردین در اکثر شهرستان‌های گیلان نشاء برنج موردی صورت گرفت افزود: نشا در فروردین تأثیری در زود برداشت کردن ندارد و یقیناً سرمایی که در ماه گذشته در گیلان وارد شد به برنج آسیب‌هایی را وارد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه براثر سرما برنج نشاء شده رشدی نخواهد داشت و احتمال بیماری و آفت در گیاه برنج محتمل است گفت: بهترین زمان برای نشاء برنج توجه به تقویم زراعی و نشاء کاری از هشتم فروردین به بعد است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه