دومین همایش پرورش هوش منطقی ریاضی در آستارا برگزار شد

دومین همایش راهکارهای پرورش هوش منطقی ریاضی در شهرستان آستارا برگزار شد.

دومین همایش پرورش هوش منطقی ریاضی در آستارا برگزار شد

به گزارش هشت دی، مدیرعامل چرکه در استان گیلان شامگاه جمعه در همایش راهکارهای پرورش هوش‌منطقی ‌ریاضی در سالن همایش تبلیغات اسلامی اظهار کرد: هدف ما از راه‌اندازی این نمایندگی‌ها و آموزش ریاضی به دانش‌آموزان، توانمندی ذهنی و پرورش هوش‌منطقی زبانی در دانش‌آموزان است.

حسین مؤمنی با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان در مسابقات جهانی ریاضی در سال ۹۵ در کشور مالزی گفت: امیدواریم در سال‌های آینده نیز در بین نفرات برتر دانش‌آموزان آستارایی را هم در این بخش شاهد باشیم، زیرا این استعداد در بین دانش‌آموزان شهرستان آستارا وجود دارد.

مدیر آموزشی مؤسسه‌ فرهنگ آریا در استان گیلان نیز در همایش مذکور با اشاره به پرورش هوش‌منطقی در دانش‌آموزان اظهار کرد: طبق تحقیقات جدید همه‌ی انسان‌ها باهوش هستند و اگر دانش‌آموزی در درسی مثل ریاضی خوب نباشد، اما برای مثال در ورزش یا ادبیات خوب باشد، باز هم به او باهوش اطلاق می‌شود.

سحر دعایی با بیان اینکه میانگین درصد ریاضی به زیر ۱۰ آمده است که عامل اصلی آن ترس از این درس بوده و محیط حاکم بر دانش‌آموز این ترس را افزایش می‌دهد تصریح کرد: ابتدا لازم است تا دانش‌آموزان درک درستی از ریاضی داشته باشند تا بتوانند به موفقیت در این درس نایل شوند.

وی با اشاره به اینکه انواع بازی‌های فکری، حل‌مسئله و کار کردن با چرتکه می‌تواند ذهن دانش‌آموز را برای کاربردها و روش‌های مکاشفه در حل مسئله آماده سازد افزود: ریاضیات آسان و کار با چرتکه متشکل از دو مرحله UMINS برای کودکان پنج تا ۱۰ سال و UCMAS برای کودکان ۱۰ سال به بالا است.

سید علیرضا پورشافع مدیر مؤسسه‌‌ی سید معراج و نمایندگی چرتکه در شهرستان آستارا نیز در همایش مذکور با اشاره به حضور پرشور اولیا و دانش‌آموزان طی دو سال اجرای این برنامه در این شهرستان گفت: موسسه‌ی سید معراج، تنها مؤسسه‌ای است که نمایندگی رسمی چرتکه UCMAS را در شهرستان آستارا بر عهده دارد.

در پایان همایش راهکارهای پرورش هوش منطقی ریاضی در سالن همایش تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا از نفرات برگزیده UCMAS (چرتکه) و فارغ‌التحصیلان زبان‌های خارجی با تقدیم هدایایی به‌رسم یادبود تقدیر شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه