اوباما ادعا کرد که با روحانی در مورد سوریه مکاتبه کرد+ تکذیب ظریف

در چند روز گذشته باراک اوباما رییس جمهور آمریکا ادعا کرد که با حسن روحانی رییس جمهور ایران در مورد مسایل سوریه چندین مکاتبه داشته است، اما محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان این ادعای اوباما را تکذیب کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا هیچ نامه ای برای دکتر روحانی درباره سوریه ارسال نکرده است.

اوباما ادعا کرد که با روحانی در مورد سوریه مکاتبه کرد+ تکذیب ظریف

به گزارش ۸دی نیوز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، ادعا کرد که برای روحانی نامه ای فرستادم و حتی شنیده شد که گفته جواب ررا هم دیافت کردم. پیشتر گزارش‌هایی درباره ارسال نامه‌ای از باراک اوباما به حسن روحانی، در تاریخ سوم شهریور ماه منتشر شده بود. وی از تلاشهای سیاسی پوتین برای حل بحران سوریه استقبال ولی در عین حال مخالفت خود را با سخنان وی درباره اینکه مخالفان سوریه حمله شیمیایی در غوطه شرقی را انجام داده‌اند، اعلام کرد.

این صحبتها در حالیست که ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اولین مصاحبه اش با یک شبکه عرب زبان غیر ایرانی در خصوص سوال مجری درباره اینکه اوباما گفته است برای روحانی رئیس جهوری ایران نامه نوشته است گفت: رئیس جمهور آمریکا هیچ نامه ای برای دکتر روحانی درباره سوریه ارسال نکرده است و ما هر گونه استفاده از سلاح شیمیایی را صرف نظر از آنکه چه کسی استفاده کرده محکوم می کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه