نماینده تشکل های کارگری گیلان:

اولین دغدغه کارگران نداشتن امنیت شغلی است

نماینده تشکل های کارگری گیلان با بیان اینکه اولین دغدغه کارگران نداشتن امنیت شغلی است، گفت: وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان مشکل دوم جامعه کارگری است.

اولین دغدغه کارگران نداشتن امنیت شغلی است

به گزارش خبرنگار هشت دی، حسن ایزدی نماینده تشکل های کارگری استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز جهانی کارگر با بیان اینکه کارگران در سه خط جبهه جنگ، تولید و دفاع از نظام حضور جدی داشتند، افزود: افتخار می کنیم که هزاران جانباز و آزاده از این قشر داریم.

وی با اشاره به قسمتی از فرمایشات رهبری در جمع کارگران در سال گذشته گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همان دغدغه های ما را بیان کردند که اولین آن نداشتن امنیت شغلی برای کارگران است.

نماینده تشکل های کارگری استان گیلان وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان را مشکل دوم جامعه کارگری دانست و بیان کرد: حداقل حقوق کارگران در سال جدید یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان است که گاهی توسط بعضی از کارفرمایان پرداخت نمی شود.

ایزدی وضعیت بیمه درمانی و سازمان های تامین اجتماعی را یکی دیگر از مصائب جامعه کارگری دانست و گفت: از مجلس و مسئولین تقاضا دارم که فکری برای این موضوع کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا، کشوری است که از آزادی حرف می زند در سال ۱۸۸۶ تجمع کارگران را با کشتن آنها به پایان رساند افزود: ۱۱ اردیبهشت هر سال به عنوان روز کارگر و روز تعطیلی جامعه کارگری است.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه