امام جمعه رشت:

مسئولان غبار غم را از چهره کارگران رفع کنند/ در نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی کم کاری شده است

امام جمعه رشت با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی، افزود: متأسفانه کم کار کردیم اگر چه همه تلاش کردند این سبک را عملیاتی کنند اما آنچه که باید رخ نداد و در عرصه علوم انسانی کار نشده است.

مسئولان غبار غم را از چهره کارگران رفع کنند/ در نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی کم کاری شده است

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام رسول فلاحتی در خطبه اول نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) با بیان کلامی از امام صادق(ع) اظهار کرد: نماز جمعه شکوه و عظمت اسلام را بالا نگه می دارد و شما نمازگزاران پرچم داران بزرگ اسلام هستید.

وی پیرامون نظام خانواده در اسلام بیان کرد: پیامبر خدا خانواده را محبوب ترین بنا نزد خدا معرفی کرده است و امروز دیده می شود که قدرت های جهانی از خانواده برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خانواده سازه بزرگی است که داریم از دست می دهیم، گفت: مشخص نیست که دشمن در پس آن چه خواب های عجیب و غریبی برای مسلمانان دیده است.

حجت الاسلام فلاحتی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی، افزود: متأسفانه کم کار کردیم اگر چه همه تلاش کردند این سبک را عملیاتی کنند اما آنچه که باید رخ نداد و در عرصه علوم انسانی کار نشده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بسترهای بزرگی برای اهداف خود دارد، افزود: دختران، پسران و خانواده های شهدا و آزادگان و جانبازان همه در راه فرهنگ اسلامی تلاش می کنند.

امام جمعه رشت افزود: مردم ما در همه عرصه ها حضور دارند و مسئولین نیز باید بیشترین تلاش خود را برای اهداف انقلاب به خصوص در بخش های اقتصادی بکار بگیرند.

حجت الاسلام فلاحتی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر رشت با بیان اینکه فقط در این کشور است که می توانیم ادعا کنیم مردم در همه عرصه ها حضور دارند، اظهار کرد: مردم شریف ما در همه عرصه ها پشت هم ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به روز خلیج همیشه نیلگون فارس و آغاز عملیات بیت المقدس، بیان کرد: این روز برای مردم ایران بسیار ارزشمند است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بنا بر برخی روایات ۱۵شعبان را می توان به نوعی شب قدر خواند،  گفت: در جشن های نیمه شعبان اگر خرج هایی بشود که باعث نمایش شود روا نیست، این هارا برای نیازمندان و دردمندان بگذارید.

 فلاحتی در ادامه تصریح کرد: مومنانی که می توانند گاهی به بیمارستان ها و بیماران شیمی درمانی و پرتودرمانی و تمام بیمارانی که صعب العلاج هستند سر بزنند و برای آخرت خود توشه ای ذخیره کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به این جمله امام راحل که معلمی شغل انبیا است افزود: همه میدانیم که معلمان از اقشار محروم و مظلوم جامعه هستند و باید دردهایشان را شنید چرا که همه ما جیره خواران محبت معلمان هستیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ۱۱ اردیبهشت روز کارگر و روز قشر دردمند و ضعیف جامعه است، گفت: به همه کسانی که مسئولیتی در رابطه با کارگران دارند می گویم که اگر نمیتوانید پاسخگو شوید حداقل با شنیدن درد های کارگران غبار غم را ازچهره آنان رفع کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه