همزمانی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با روز ملی فناوری هسته ای شایسته نبود

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: اگر چه اجرای هدفمندی یارانه‌ها الزام قانونی است اما این همزمانی با روز ملی فناوری هسته‌ای شایسته نبود.

همزمانی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با روز ملی فناوری هسته ای شایسته نبود

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از خوبان خبر، حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر، قطعنامه راهبرد اتحادیه اروپا را آروزهای بربادرفته آمریکا و متحدانش در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب دانست که زیر پای ملت ایران لگدمال شده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعنامه یاد شده در یک کلام از مردم مسلمان ایران‌ می خواهد که از اسلام، انقلاب، استقلال، آزادی، حاکمیت ملی و همه داشته‌های دیگر خود دست بکشد و به یکی از مستعمرات قرون وسطایی آمریکا و متحدان اروپایی آن تبدیل شود!

امام جمعه خمام هدف اصلی از صدور چنین قطعنامه ای را تقویت جریان فتنه در کشور ارزیابی کرده و تصریح کرد: به همین جهت در این به اصطلاح قطعنامه حمایت برجسته ای ازآنها کرده اند.

خطیب جمعه خمام با اشاره به این که قرائنی وجود دارد که برخی از جریانات داخلی در پشت پرده، زد و بندهایی با دشمنان خارجی دارند اظهار داشت: برای مثال وقتی روزنامه ای، نصّ صریح قرآن درباره آیه قصاص را زیر سؤال می برد و آن را غیر انسانی می‌شمرد، در ذیل بند ۱۶ بیانیه پارلمان اروپا هم نوشته می شود: «از ایران می‌خواهیم تاریخی برای حذف کامل مجازات اعدام تعیین کند»! چطور می‌توان این موضوعاتِِ همسوی دو طرف را تصادفی تلقی کرد؟!

امام جمعه خمام هدف اروپا از برقراری رابطه با ایران را، به منظور تغییر آن دانست و ادامه داد: بر قراری رابطه اروپا با ایران، به منظور تغییر ایران است نه به رسمیت شناختن ایران اسلامی! آنها حتی دولت در حال مذاکره با خودشان را به رسمِت نمی شناسند و در قطعنامه مذکور، انتخاب رئیس دولت را غیر دموکراتیک اعلام کرده اند! که واقعاً عبرت انگیز است.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به دغدغه های رهبر انقلاب مبنی بر ایجاد رخنه در جبهه فرهنگی اذعان داشت: بازگشایی انتشاراتی‌هایی که به‌دلیل ارتکاب رفتارهای غیرقانونی و یا انتشار کتب موهن تعطیل شده بودند، تأکید بر حذف ممیزی کتاب، اصرار بر ایجاد فضا برای فعالیت نویسندگان معلوم‌الحال، دیدار با برخی از عوامل اصلی فتنه، فشار بر مطبوعات منتقد دولت و اهانت به مقدسات در نشریات مختلف؛ می تواند بزرگترین رخنه در جبهه فرهنگی باشد.

وی آزمون و خطاهای دشمن در تحریم‌های گسترده اقتصادی، ترور دانشمندان جوان ایرانی، اشاعه فساد و فحشا، تخریب ارزشها و رواج فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی را از تاکتیک‌های دشمن برای یافتن نقطه آسیب‌پذیر نظام معرفی نموده و خاطرنشان کرد: امروز دو بستر فرهنگ و اقتصاد عمده ترین حوزه ‌کارزار دشمن است. تنبلی، لذت‌جویی، شهوت‌رانی، بی‌ایمانی و هرهری مذهبی، بی‌معنا جلوه دادن خانواده و ازدواج، حقارت ملی، کم‌‌کاری و غلط‌کاری؛ از لغزش‌هایی است که در چارچوب برنامه ریزی دشمن قرار دارد.

امام جمعه خمام با بیان این که سزاوار بود در تاریخ ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای، برنامه‌های ویژه برای استفاده از توان و امکانات ملی تدارک دیده شود اظهار داشت: این کار قطعاً می‌توانست آثار مثبتی به نفع ایران در مذاکرات در حال انجام داشته باشد؛ که متأسفانه این کار انجام نگرفت و به جای آن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها کلید خورد که گر چه اقدام به آن بر اساس الزام قانونی بوده ولی این همزمانی با روز ملّی فنّاوری هسته ای، شایسته نبود.

خطیب جمعه خمام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار ر ئیس‌، مدیران و متخصصان سازمان انرژی هسته‌ای گفت: حرکت علمی هسته ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کُند شود. هیچیک از دستاوردهای هسته ای کشور قابل تعطیل شدن نیست و کسی هم حق معامله برروی آنها را ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه