نوبخت: نسبت به رژیم گذشته بسیار جلوتر و پیشتاز هستیم

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: دشمنان در کنار پیگیری اهداف خود در برجام خواهان محدود کردن نفوذ ایران در سوریه، عراق و یمن هستند. این به معنای آن است که دشمن پذیرفته ایران با تمام قدرت وجود دارد و درخت تنومندی شده است.

نوبخت: نسبت به رژیم گذشته بسیار جلوتر و پیشتاز هستیم

به گزارش ۸دی،محمدباقر نوبخت در دومین روز گردهمایی روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در مشهد افزود: ایران اسلامی با منشور قرآنی حرف جدیدی را مطرح کرد. دشمنان نتوانستند با جنگ جمهوری اسلامی را از بین ببرند بنابراین تلاش کردند تا هویت ایران را که برخواسته از اسلام است با ایجاد داعش از بین ببرند تا جهان را از اسلام بترسانند و به زعم خود ایران اسلامی را منزوی کنند. ۴۰ سال تداوم نظام بزرگترین دستاورد است. کدام کشور جهان رئیس جمهوری و نخست وزیرش در یک روز شهید شدند و جمعا ۷۲ نفر از بزرگان آن در یکجا به شهادت رسیدند اما توانست به راه خود ادامه دهد؟

اهم اظهارات نوبخت به شرح زیر است:

* اداره کشور با نیمی از درآمدهای نفتی از محل تولید و صادرات نفت در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی انجام می شود. تولید نفت از پنج میلیون و ۵۸۶ هزار بشکه در سال ۱۳۵۶ به سه میلیون و ۸۶۷ هزار بشکه در سال ۱۳۹۶ رسیده که به معنای کاهش حدود دو میلیون بشکه است. صادرات نفت نیز از چهار میلیون و ۸۱۶ هزار بشکه در روز سال ۱۳۵۶ به دو میلیون و ۱۱۶ هزار بشکه در سال ۱۳۹۶ رسیده است که در حقیقت نصف آن چیزی است که در دوره سلطنت شاهنشاهی صادر می شده است. در نتیجه در چنین وضعیتی درآمدهای نفتی نیز نصف شده بنابراین هم اکنون با نصف درآمد تولید و صادرات نفت در مقایسه با پیش از پیروز انقلاب اسلامی هم اینک کشور اداره می شود.

*پس از انقلاب اسلامی میزان صادرات کالا از ایران به بیش از ۳۰ میلیارد دلار رسید در حالی که پیش از انقلاب کمتر از پنج میلیارد دلار بود. ارزش صادرات غیرنفتی نیز از ۶۲۵ میلیون دلار در سال ۱۳۵۶ به حدود ۴۷ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۶ رشد داشته است. هم اکنون ایران هفدهمین قدرت اقتصادی و هجدهمین قدرت علمی جهان است بنابراین نسبت به رژیم گذشته بسیار جلوتر و پیشتاز هستیم.

*تولید محصولات کشاورزی در ایران نیز از ۳۰ میلیون و ۲۲۳ هزار تن سال ۱۳۵۶ به افزون بر ۱۲۰ میلیون تن در سال ۱۳۹۶ رسیده است. خرید تضمینی گندم از ۶۴۵ هزار تن به حدود ۹ میلیون تن در این مدت رسیده بطوری که برای شش ماه ذخیره گندم در ایران قطعی است.

* کدامیک از کشورهای منطقه با این همه موانع و این همه ایجاد مشکل توانسته اند تا این میزان پیشرفت کنند. این میسر نمی شود مگر با قدرت اسلام که می شود بر آن اتکا کرد. بنابراین دفاع از نظام جمهوری اسلامی یعنی دفاع از دستاوردهای آن در طول سالهای گذشته زیرا جمهوری اسلامی ایران به رغم همه محدودیت ها توانست به کوچکترین عنصر اتم نیز نفوذ کند و آن را بشکافد و در فضای بیکران کهکشان ماهواره داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه