مصرف شکلات تلخ استرس را کاهش داده و شما را باهوش تر می کند

مزایای شکلات تلخ برای سلامتی بر هیچکس پوشیده نیست و کاکائوی موجود در این نوع از شکلات منبعی غنی از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند از بدن در برابر بیماری ها و کهولت سن محافظت کنند. حالا تیمی از محققین با استفاده از این دانش پایه، مشغول بررسی این موضوع هستند که چه میزان غلظت از کاکائو می تواند به بهبود فعالیت های ادراکی و سلامت هورمونی و قلبی-رگی منجر شود؛ و مشخص شده که هرچه شکلات غلیظ تر باشد، نتایج بهتر هستند.

مصرف شکلات تلخ استرس را کاهش داده و شما را باهوش تر می کند

به گزارش ۸دی،این تحقیقات از سوی محققین دانشگاه لوما لیندای کالیفرنیا انجام شده و گفته می شود که برای اولین بار به بررسی تاثیرات آنی کاکائوی غلیظ بر سلامت، در صورت استفاده در میزان معمول می پردازد. در فاز نخست از این تحقیقات دو مرحله ای، از ۵ شرکت کننده خواسته شد که به مدت ۴۸ ساعت از مصرف تمام خوراکی هایی که آنتی اکسیدان بالا دارند پرهیز کنند. بعد از این در یک بازه ۸ روزه، شرکت کنندگان به مصرف روزانه ۴۸ گرم شکلات (با غلظت ۷۰ درصدی) پرداختند.

شکلات تلخ

پس از این واکنش ایمنی و ژنی آنها از طریق نمونه های خونی با فاصله یک ساعت و نیز یک هفته از زمان مصرف شکلات تلخ مورد آنالیز قرار گرفت. محققان به پایش افزایش فعالیت سلول های T، واکنش ایمنی سلولی و تحریک ژن های مرتبط با سیگنال های عصبی و ادراک حسی پرداختند که همگی می توانند به هایپرپلازی منجر شوند؛ وضعیتی که در آن مغز بیشتر پذیرای حافظه عضلانی و یادگیری مهارت های تازه است.

در تحقیقات دوم، ۵ شرکت کننده مجدداً ۴۸ گرم شکلات تلخ (۷۰ درصد) کاکائو مصرف کردند. سپس فعالیت های مغزی آنها با قرار دادن الکترودهایی در ۹ نقطه از جمجمه و اندازه گیری واکنش الکتروانسفالوگرافی آنها در ۳۰ و ۱۲۰ دقیقه پس از مصرف شکلات آنالیز شد. تیم محققان در نهایت شاهد افزایش فعالیت و انعطاف پذیری عصبی در بخش های مرتبط با رفتارها و سلامت مغز بود.

این تحقیقات نشان می دهد که هرچه غلظت کاکائو بیشتر باشد، تاثیرهای مثبت تری بر ادراک، حافظه، وضعیت روانی و ایمنی می گذارد. محققان دانشگاه لوما لیندا قصد دارند در آینده همین آزمایشات را روی گروه گسترده تری از مردم انجام دهند تا از تاثیر مصرف کاکائو در مقادیر زیاد بر رفتارهای ذهنی باخبر شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه