سرمایه‌گذاری ۲میلیارد دلاری اروپایی‌ها در معادن ایران نهایی شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با رویترز گفت: سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری از سوی سرمایه‌گذاران سوئیس روی معادن مس و روی ایران نهایی شده است.

سرمایه‌گذاری ۲میلیارد دلاری اروپایی‌ها در معادن ایران نهایی شد

به گزارش ۸دی، ایران قرارداد سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در باره پروژه‌های مس و فولاد را به‌غم تهدیدهای آمریکا در باره تحریم‌ها با کشورهای اروپایی نهایی می‌کند. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهدی کرباسیان به رویترز گفت: مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذاران سوئیس برای توسعه معدن مهدی‌آباد در حال انجام است. این معدن یکی از بزرگ‌ترین معادن فلز روی در جهان است.

کرباسیان در مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس CRU لندن گفت: اگرچه ما بیش از ۳۵ سال تجربه در این کار داریم، اما من امیدوارم اروپایی‌ها در معادن ما سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: ما روابط بسیار خوبی با اروپایی‌ها در زمینه واردات و صادرات و سرمایه‌گذاری داشته‌ایم که برای هر دو طرف شرکت ایرانی و اروپایی سودآور بوده است.

این گزارش می‌نویسد: منابع معدنی غنی از سنگ آهن گرفته تا طلا بعلاوه انرژی ارزان در این کشور سرمایه‌گذاران زیادی را به این کشور جذب می‌کند. این‌درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً‌ تهدید کرده است که از توافق هسته‌ای با ایران کنار می‌کشد، اما ظاهراً شرکای اروپایی آنها در این زمینه با ترامپ همراه نیستند.

مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگویی که سه‌شنبه با ترامپ داشتند اعلام کرده است برجام پابرجا خواهد ماند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه