پایان مراحل تدوین «محمد(ص)» در آلمان/ انجام مراحل فنی زیر نظر مجیدی

با پایان یافتن تدوین فیلم سینمایی «محمد(ص)» مراحل فنی این فیلم در آلمان زیر نظر مجید مجیدی ادامه دارد و قرار است به زودی صداگذاری این فیلم نیز آغاز شود.

پایان مراحل تدوین «محمد(ص)» در آلمان/ انجام مراحل فنی زیر نظر مجیدی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس ،محمدرضا صابری مدیر شرکت نورتابان تهیه‌کننده و پخش‌کننده «محمد(ص)» اظهار داشت: تدوین فیلم زیر نظر مجیدی به تازگی در آلمان به پایان رسیده و در حال حاضر مراحل فنی در حال انجام است و به زودی کار صداگذاری آغاز خواهد شد.

وی در خصوص این سوال که چه برنامه‌ای برای اکران این فیلم دارید، گفت: ابتدا باید مراحل تدوین فیلم به طور کامل به پایان برسد که زمان زیادی خواهد داشت و پس از آن جشنواره فجر را نیز پیش رو داریم که به دنبال یک برنامه‌ریزی گسترده برای اکران فیلم هستیم.

مجیدی قرار است قسمت دوم و سه‌گانه زندگی پیامبر(ص) را نیز خودش بسازد. این قسمت از سه‌گانه محمد(ص) از پیش از تولد تا دوران کودکی پیامبر اسلام را روایت می‌کند.

مجیدی ۷ سال پیش، بنای ساخت فیلم محمد(ص) را گذاشت. پس از نگارش فیلم‌نامه‌ای در ۲۰۰ سکانس به کمک کامبوزیا پرتوی و با همکاری حمید امجد، مراحل پیش‌تولید انجام شد و فیلم در خرداد ۱۳۹۰ پروانه ساخت گرفت.

سرانجام آبان همان سال مجیدی از ساخت فیلمی خبر داد که وقتی به پایان برسد، نام ایران و ایرانی را تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها خواهد انداخت. «محمد(ص)» عنوان آخرین اثر کارگردان «رنگ خدا»ست که قرار است به سینما رنگ و بویی خدایی بدهد. ساخت این فیلم، بدون حاشیه و در سکوت کامل خبری آغاز شد و تا امروز کمتر گزارشی از مراحل ساخت آن به بیرون درز کرده است، تا جایی که خبر بازدید رهبر انقلاب هم از لوکیشن این فیلم در آبان سال گذشته توسط روابط عمومی فیلم محمد منتشر شد.

لوکیشن اصلی فیلم «محمد(ص)» شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم است که ۱۰۰ هکتار مساحت دارد و به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ساخت شهرک سینمایی مدینه و مکه، گام‌های بزرگی جهت ساخت فیلم‌هایی با موضوع پیامبر(ص) برداشته شده است.

این فیلم در کرمان و عسلویه هم فیلمبرداری شد و در آخرین گام ـ پس از عدم موافقت هندی‌ها ـ این فیلم در آفریقا جلوی دوربین رفت. این سکانس به تعداد زیادی فیل نیاز داشت، چرا که بیانگر ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاه اوست.

فیلم محمد از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) تا ۱۲ سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم(ص) در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است. فیلم محمد(ص) با اولین سفر پیامبر(ص) به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد. «بحیرا» راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر(ص) به ابوطالب بشارت می‌دهد.

از جمله چهره‌های سرشناسی که جزو عوامل فنی پروژه محمد(ص) هستند می‌توان به ویتوریو استورارو (Vittorio Storaro) فیلمبردار نامدار ایتالیایی اشاره کرد که تاکنون سه ‌بار موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

علیرضا شجاع‌نوری در نقش «عبدالمطلب» پدربزرگ پیامبر(ص)، مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص)، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش «حلیمه» دایه پیامبر(ص) و محسن تنابنده در نقش «ساموئل» تاجر یهودی، از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم محمد(ص) فیلمی عظیم با لوکیشنی بزرگ و عواملی مطرح، به نوعی پروژه ای ملی است. «میلژن کرکا» که دو اسکار در کارنامه خود دارد، طراح لوکیشن، «اسکات اندرسون» که یک بار برنده اسکار شده و جلوه های ویژه ترمیناتور، کینگ کونگ و جان سخت را بر عهده داشته، مسئول تدوین و جلوه های ویژه؛ «رحمان» که برای فیلم «میلیونر زاغه نشین» دو جایزه اسکار دارد، آهنگساز و در نهایت «استرارو» که سه جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد، فیلمبردار این فیلم است. همچنین به جز مجید مجیدی که کارگردان اصلی این فیلم است، بسیاری از کارگردانان مطرح سینمای ایران نیز در ساخت این پروژه عظیم مشارکت دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه