ورود محصول چای به بازار بورس موجب رونق صنعت چای داخلی می‌شود

رئیس سازمان چای کشور‌ گفت:‌ ورود محصول چای به بازار بورس علاوه بر سودآوری بیشتر برای تولیدکنندگان،‌ رونق بسیار خوبی در صنعت چای داخلی ایجاد می‌کند.

ورود محصول چای به بازار بورس موجب رونق صنعت چای داخلی می‌شود

به گزارش ۸دی، محمدولی روزبهان اظهار داشت:‌ بحث ورود محصول چای به بازار بورس محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال سازمان چای کشور است و امیدواریم با این اتفاق خوب رونق مطلوبی در صنعت چای شمال ایجاد شود.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه مقدمات ورود محصول چای به بازار بورس فراهم شده است بیان داشت:‌ این طرح با مساعدت صندوق حمایت از صنعت چای کشور و دیگر دستگاه‌های متولی بورس محصولات کشاورزی انجام می‌شود و انتظار داریم تا دو ماه آینده به مرحله عملیاتی برسد.

روزبهان با تأکید بر اینکه بحث ورود چای به بازار بورس محصولات کشاورزی برای نخستین بار در کشور مطرح می‌شود افزود: بهبود وضعیت درآمدی چایکاران شمالی،‌ ایجاد تعادل در بازار و سودآوری بیشتر برای کارخانجات چایسازی از جمله نتایج مثبت و قابل توجه اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه حمایت از یک محصول تنها به معنی خرید آن محصول نیست و باید در ابعاد مختلف به کالای داخلی کمک کرد عنوان کرد:‌ البته مردم به‌عنوان مصرف‌کنندگان داخلی همواره به نقش و رسالت خطیر و تعیین‌کننده خود در حمایت از کالای ایرانی به نحو مطلوبی عمل کرده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور روند فرو‌ش سالانه چای تولید شده داخلی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت:‌ چای تولید شده شمال هر ساله به جهت عطر،‌ طعم و کیفیت بسیار مطلوبی که دارد کلاً به مصرف داخلی می‌رسد و این نشان از برتری چای ایرانی نسبت به سایر برندهای خارجی دارد.

روزبهان از عملکرد بسیاری از مسئولان و دستگاه‌های دولتی در مورد خرید چای خارجی انتقاد کرد و ابراز داشت:‌ تأمین نیاز چای مصرفی آن‌هم به آن حجم و مقدار وسیع توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و چنین اقداماتی باید اصلاح و مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان چای کشور به بحث صدور بخشنامه‌های دولت به دستگاه‌ها و الزام آنان جهت خرید و مصرف کالاهای داخلی اشاره کرد و گفت:‌ محصول چای تولید شده هرچه قدر زودتر در بازار داخلی به فروش برسد مطمئناً شاهد توسعه روزافزون و رونق بیشتر صنعت چای کشور خواهیم بود.

روزبهان به امر کیفی‌سازی روند تولید ‌چای و فرایند فرآوری آن در کارخانجات چایسازی تأکید کرد و اظهار داشت:‌ امیدواریم دستگاه‌های دولتی نیز در این راستا با تغییر سیاست‌های خود و اتخاذ یک نگاه ملی همگام با مردم در حمایت از کالای ایرانی سهم بیشتری را در جامعه ایفا کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه