استان گیلان از مراکز پیشرو ‌کشور در انجام جراحی پیوند کبد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت:‌ گیلان جزء مراکز پیشرو ‌کشور در انجام پیوند کبد است.

استان گیلان از مراکز پیشرو ‌کشور در انجام جراحی پیوند کبد است

به گزارش ۸دی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:‌ مرکز جراحی پیوند کبد استان گیلان از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و با وجود اینکه مدت زیادی از راه‌اندازی آن نمی‌گذرد اما در همین زمان کوتاه به همت اساتید برجسته خود توانست کارنامه بسیار قابل قبولی در این زمینه از خود ارائه دهد.

یوسف‌زاده به موقعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:‌ بسیاری از اساتید برجسته‌ای که هم‌اکنون جزء گنجینه‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان محسوب می‌شوند در همان دوران آغازین جنگ به عنوان اعضای هیئت علمی فعالیت خود را در این دانشگاه آغاز کردند.

وی با تأکید بر اینکه نام اساتید و مفاخر پزشکی گیلان همواره زنده و پایدار خواهد ماند عنوان کرد:‌ درخت تنومند دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تمام ابعاد و حوزه‌ها با همت و تلاش اساتید برجسته خود روز به روز مسیر پیشرفت و توسعه را تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان طی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد دانشکده‌های پزشکی موجود در گیلان را ۸ واحد اعلام کرد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ۴۵۰ عضو هیئت علمی،‌ ۵ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف،‌ ۳ رشته تخصصی و ۱۷ رشته رزیدنتی در اختیار دارد.

یوسف‌زاده موفقیت‌ در رشته‌های اورولوژی را مرهون تلاش و کوشش اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواند و افزود:‌ ثمره کوشش علمی بسیاری از دانشمندان و بزرگان علمی گیلان در تمام این سالها موجب ارتقای هرچه بیشتر جایگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سطح کشوری شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت مراکز دانشگاهی در کشور به شکل نوین امروزی حدود ۸۰ سال قدمت دارد بیان داشت:‌ نخستین شکل از این مراکز علمی که به دانشگاه‌های نسل اولی معروف هستند در تربیت چهره‌های بسیار شاخص،‌ کاردان و فوق‌العاده حرفه‌ای در تمام ابعاد موفقیت‌های بی‌نظیری داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره تشکیل مراکز علمی نسل دومی در کشور نیز عنوان کرد:‌ از اوایل دهه ۶۰ و دهه ۷۰ با رشد سریع مراکز دانشگاهی نسل دومی دانشگاه آزاد اسلامی،‌ پیام نور و مؤسسه‌های فنی و حرفه‌ای فعالیت علمی و آموزشی خود را در کشور آغاز کردند.

یوسف‌زاده چابک هدف اصلی مراکز دانشگاهی نسل دومی را اعطای مدرک به فارغ‌التحصیلان عنوان کرد و ابراز داشت:‌ خلاءهای ناشی از نبود مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و عدم فعالیت این مراکز در مباحث پژوهشی ضرورت ایجاد و تشکیل دانشگاه‌های نسل سومی را در کشور دوچندان کرد.

وی با بیان اینکه از دهه ۹۰ ضرورت تشکیل مراکز دانشگاهی نسل سومی در کشور احساس شد بیان داشت:‌ لزوم ایجاد روحیه و توان کارآفرینی در فارغ‌التحصیلان در کنار اعطای مدرک و ارتقای امر پژوهش در طول این سال‌ها موجب آغاز به کار دانشگاه‌هایی با قابلیت‌های برتر در کشور شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان حرکت دانشگاه‌های نسل سومی را علمی‌تر عنوان کرد و اظهار داشت:‌ حرکت به سوی تشکیل و ایجاد چنین مراکز دانشگاهی که با ماهیت فرابخشی و بدون توجه صرف به یک تخصص خاص، فعالیت می‌کنند در دستور کار ویژه دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

یوسف‌زاده چابک اساتید و بزرگان علمی را ثروتی ملی و فنا‌ناپذیر دانست و تصریح کرد:‌ تمام منابع زیرزمینی و ثروت‌های مادی روزی به پایان عمر خود خواهند رسید اما تنها چیزی که در این میان روز به روز به سمت اعتلا پیش می‌رود و تمام نمی‌شود ثروت‌های علمی و تحقیقاتی کشور است.

در پایان این مراسم از تعدادی از اساتید علمی برجسته استان گیلان که طی فرآیند‌های خاصی توسط معاونت آموزشی دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی گیلان انتخاب شده بودند تقدیر به عمل آمد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه