قائم مقام دادگستری استان گیلان:

وقوع جرایم خشن در گیلان کمتر از سایر استان‌های کشور است

قائم مقام دادگستری استان گیلان با بیان اینکه جرایم خرد در استان گیلان ناشی از پایین بودن آستانه تحمل مردم است گفت: وقوع جرایم خشن در استان گیلان کمتر از سایر استان‌های کشور است.

وقوع جرایم خشن در گیلان کمتر از سایر استان‌های کشور است

به گزارش ۸دی، مجید الهیان عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی کرگانرود با  اشاره به اینکه تکریم و خدمت‌رسانی به مردم در جمهوری اسلامی ایران یک عنایت است اظهار داشت: عملکرد عادلانه قضات در حکومت جمهوری اسلامی حق مسلم مردم است.

قائم مقام دادگستری استان گیلان با بیان اینکه عملکرد عادلانه قضات در حکومت اسلامی موجب احقاق حق و ابطال باطل در جامعه می‌شود تصریح کرد: خدمت صادقانه به مردم از شأن و منزلت یک‌ قاضی محسوب می‌شود و بر این‌ اساس باید در راستای رضایت خلق و حرکت در مسیر الهی گام برداشت.

الهیان دین اسلام را دینی اجتماعی عنوان کرد و با بیان اینکه در دین اسلام به تمامی جوانب زندگی بشر توجه شده است خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و اروپایی تبلیغات گسترده‌ای در حوزه حقوق بشر و حمایت از حقوق انسان دارند در شرایطی که عملکرد آنها خلاف این امر را ثابت می‌کند.

قائم مقام دادگستری استان گیلان جایگاه قضاوت را بسیار والا عنوان کرد و با اشاره به اینکه جایگاه قضاوت همچون جایگاه پیامبر اکرم(ص) است تاکید کرد: تمامی قضات موظف هستند در چهارچوب قانون عمل‌ کرده و اقدامات خود را از این مسیر به پیش برند.

وی با اشاره به اینکه براساس روایات، آثار و برکات قضاوت عادلانه در جامعه مانند بارش ۴۰ روز باران در زمین خشک است گفت: در فرآیند قضاوت همواره یکی از طرفین در محاکم قضایی براساس شواهد و ادله محکوم می‌شود و قاضی باید تمام تلاش خود را در تشخیص حق و باطل به کار بگیرد.

الهیان با بیان اینکه گستردگی اقدامات در حوزه‌های قضایی استان گیلان چشمگیر است خاطرنشان کرد: حوزه‌های قضایی استان گیلان با وجود کمبود امکانات وکمبود نیروی انسانی در حوزه اداری و قضایی وظایف محوله خود را به نحو مطلوبی انجام می‌دهد.

قائم مقام دادگستری استان گیلان با تاکید بر اینکه کارکنان و پرسنل دستگاه‌ قضایی در سطح استان گیلان باید در راستای جلب رضایت مردم گام بردارند افزود: پرسنل قضایی استان گیلان باید با صبر، حوصله و برخورد مناسب تعامل مطلوبی با مردم داشته باشند.

الهیان با اشاره به اینکه وقوع جرایم خشن در استان گیلان کمتر از سایر استان‌های کشور است خاطرنشان کرد:  جرائم خرد در استان گیلان ناشی از  پایین بودن آستانه تحمل مردم بوده و امید است با ارشاد و هدایت معنوی شاهد کاهش این جرایم در استان باشیم.

 در این مراسم از  زحمات رضا موحد تقدیر شد و یونس فاتح‌پور به سمت رئیس جدید حوزه قضایی کرگانرود منصوب شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه