تفاهمنامه تربیت بدنی وزارت علوم و فدراسیون اسکواش

تفاهمنامه گسترش رشته ورزشی اسکواش در دانشگاه‌های کشور توسط مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم و رییس فدراسیون اسکواش به امضا رسید.

تفاهمنامه تربیت بدنی وزارت علوم و فدراسیون اسکواش

به گزارش هشت دی،و به نقل از اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، در راستای توسعه همگانی رشته‌های ورزشی در دانشگاه‌های کشور، جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم و فدراسیون اسکواش برگزار شد.

براساس این تفاهمنامه طرفین بر توسعه و تعمیم این رشته در راستای افزایش مشارکت و توجه ویژه به سلامت دانشجویان تاکید کردند.

محمدحسین علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشکر از سلیمانی رییس فدراسیون اسکواش به دلیل همکاری خوب با ورزش دانشگاهی کشور، طرح توسعه ورزش در دانشگاه‌های کشور را فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر و توسعه رشته اسکواش در بین دانشجویان دانست.

وی با تاکید بر وجود پتانسیل‌های لازم و استقبال خوب این رشته از سوی دانشگاهیان، آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه در زمینه توسعه علمی و کیفی این رشته ورزشی اعلام کرد.

همچنین همکاری در رابطه با سایت علمی فدراسیون جهانی اسکواش، انجام بیمه ورزشی دانشگاهیان در رویدادهای ورزشی اسکواش، برگزاری دوره مربیگری در المپیاد تابستان سال جاری در شیراز و برگزاری سمینار و همایش‌های علمی درخصوص رشته اسکواش از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش نیز امضای این قرارداد را فرصت بسیار مغتنمی برای پیشرفت و توسعه علمی و کیفی این رشته در دانشگاه های کشور دانست و ضمن اشاره به رشته‌های جدید و زیرمجموعه اسکواش (راکت بال، پدل) تاکید کرد فدراسیون اسکواش از همه توان خود برای اجرای مفاد این تفاهمنامه استفاده خواهد کرد.

وی کمک به تکمیل کورت اسکواش دانشگاه منابع طبیعی گرگان، برگزاری دوره مربیگری و آشنایی با رشته اسکواش همزمان با المپیاد ورزشی در شیراز و همکاری با تربیت بدنی دانشگاه تهران برای ترویج این رشته را از جمله اقدامات اولیه در راستای همکاری با تربیت بدنی وزارت علوم اعلام کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه