مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی شمال کشور بیان کرد

هجمه فرهنگی سنگین دشمن به نهاد خانواده

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی شمال کشور گفت: هجمه فرهنگی سنگین دشمن به فرهنگ خانواده، ازدواج و همچنین طلاق‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد از موارد موجود در فضای جامعه است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

هجمه فرهنگی سنگین دشمن به نهاد خانواده

به گزارش هشت دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل رنجبر در حاشیه نخستین مراسم جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان با اشاره به تفاوت جشن ازدواج دانشجویی امسال با سالیان گذشته اظهار کرد: ازآنجاکه دانشگاه گیلان به‌عنوان دانشگاه مادر چند سالی است که برای برگزاری ازدواج دانشجویی به جهات مختلف رغبتی ندارد، جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی رشت برای نخستین بار به‌طور مستقل برگزار شد.

وی یکی از اهداف برگزاری جشن ازدواج دانشجویی را معرفی الگویی سالم برای جشن‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: اگر مخالف بعضی از جشن‌های خاص و غیرشرعی هستیم، می‌توانیم الگویی سالم و شاد همراه با موازین شرعی برای جوانان معرفی کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی شمال کشور بیان کرد: هجمه فرهنگی سنگین دشمن به فرهنگ خانواده، ازدواج و همچنین طلاق‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد از موارد موجود در فضای جامعه است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

رنجبر با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا از طریق برنامه‌های فرهنگی هم چون جشن ازدواج دانشجویی شور و انگیزشی در میان دانشجویان و جوانان ایجاد کنیم افزود: در جشن ازدواج دانشجویی علاوه بر معرفی جشن‌های سالم به دانشجویان، بهره‌مندی از مباحث علمی در حوزه مهارت‌یابی زوج‌های جوان را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب‌های زوج‌های جوان و دانشجو، کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنیم گفت: همه تلاش ما در این جشن به این جهت است که ازدواج بعدها به بن‌بست لاینحل منتهی نشود و بتوان با آموزش مهارت‌یابی راه‌حلی برای آن پیدا کرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه