مدیر جهاد کشاورزی ماسال مطرح کرد

شخم اولیه ۹۷ درصدی و خزانه گیری ۹۰ درصدی اراضی شالی‌کاری در ماسال

مدیر جهاد کشاورزی ماسال از شخم اولیه ۹۷ درصدی و خزانه گیری ۹۰ درصدی اراضی شالی‌کاری در ماسال از سوی کشاورزان خبر داد.

شخم اولیه ۹۷ درصدی و خزانه گیری ۹۰ درصدی اراضی شالی‌کاری در ماسال

به گزارش هشت دی، حسن همتی در ماسال با اشاره به شخم اولیه ۹۷ درصدی اراضی شالی‌کاری در ماسال اظهار کرد: با توجه به آب خور بودن اراضی شالی و اهتمام ویژه کشاورزان بالای ۹۷ درصد از اراضی کشاورزی در ماسال شخم اولیه خورده است.

وی با بیان اینکه یک هزار تن خرید و حمل کود در شهرستان صورت گرفته گفت: تاکنون ۸۰۵ تن کود شیمیایی در بین کشاورزان صورت گرفته و مابقی آن نیز در حال توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماسال همچنین از توزیع بذر اصلاح‌شده هاشمی و گیلانه در بین کشاورزان خبر داد و افزود: تاکنون ۱۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم بذر اصلاح‌شده بین کشاورزان توزیع‌شده است.

همتی با اشاره به اینکه شهرستان ماسال تنها هفت هزار هکتار از اراضی شالی‌کاری را دارا است بیان کرد: تاکنون ۹۸۰ هکتار از اراضی شالی‌کاری شهرستان ماسال با ۱۴ درصد از سوی کشاورزان بیمه‌شده است.

وی با بیان اینکه در ۹۰ درصد اراضی شالی‌کاری از سوی کشاورزان خزانه گیری انجام‌شده گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد اراضی در بالای کانال آب قرارگرفته و به همت کشاورزان و دستگاه‌های مسئول نسبت به تعمیر و تجهیز چاه‌ها اقدام شده و مشکلی فعلاً بابت آب در شهرستان وجود ندارد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه