هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال برگزار می‌شود

نایب‌قهرمانی و سهمیه آسیایی در چنگ سبز‌پوشان/ نفت بی‌خطر برابر شاگردان قلعه‌نویی

از هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال تیم ذوب‌آهن اصفهان مهمان نفت تهران خواهد بود.

نایب‌قهرمانی و سهمیه آسیایی در چنگ سبز‌پوشان/ نفت بی‌خطر برابر شاگردان قلعه‌نویی

به گزارش هشت دی، هفته سی‌ام لیگ برتر در روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه و با برگزاری هشت دیدار برگزار می‌شود و تیم ذوب‌آهن اصفهان به مصاف نفت تهران خواهد رفت.

سبز‌پوشان اصفهانی که هفته گذشته برابر قهرمان لیگ به برتری رسیدند و با توجه به سایر نتایج بار دیگر رده دوم جدول را از آن خود کردند؛ شاگردان امیر قلعه‌نویی به نظر کار سختی برابر نفت از پیش سقوط کرده به لیگ یک نخواهند داشت می‌توانند با هوشمندی نایب‌قهرمانی لیگ و سهمیه آسیایی را کسب کنند.

نفت تهران هم که هفته پیش و با شکست برابر پارس جنوبی جم به صورت قطعی به لیگ یک سقوط کرد شاید از انگیزه‌ای برای این دیدار برخوردار نباشد؛ شاگردان هومن افاضلی ۹ هفته است موفق به کسب پیروزی نشده‌اند و ۵ هفته متوالی است شکست می‌خورند.

* داوران دیدار ذوب‌آهن و نفت تهران

این بازی از ساعت ۱۷ روز جمعه و در ورزشگاه تختی تهران آغاز خواهد شد و علی صفایی به همراه امیر مبشر، علی احمدی و امیر‌عرب براقی قضاوت این بازی را بر عهده دارند؛ بهرام مهرپیما نیز ناظر این دیدار است.

* محرومان و مصدومان دو تیم

سبز‌پوشان در این دیدار محروم و مصدوم ندارند و امیر قلعه‌نویی می‌تواند از همه شاگردانش استفاده کند؛ نفت تهران هم در این دیدار همه بازیکنان خود را در اختیار دارد و بازیکنان با صلاح‌دید کادر فنی به میدان خواهند رفت.

* نتایج بازی‌های گذشته

شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته گذشته میزبان پرسپولیس بودند و در پایان با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسیدند؛ ذوبی‌ها با کسب ۱۴ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۵ شکست در ۲۹ هفته گذشته و با ۵۲ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر حضور دارند.

شاگردان افاضلی در نفت نیز در ۲۹ هفته گذشته ۵ برد، ۹ تساوی و ۱۵ شکست در کارنامه دارند و با کسب ۲۴ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار دارند؛ نفت هفته گذشته برابر پارس جنوبی جم با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند.

* تاریخچه بازی‌های دو تیم

این دو تیم در ۶ دیدار گذشته که در لیگ برتر فوتبال به مصاف یکدیگر رفته‌اند ۲ تساوی کسب کرده‌اند و ۳ پیروزی برای ذوبی‌ها و ۱ برتری برای نفت به دست آمده است؛ سبز‌پوشان اصفهانی در دیدار رفت در اصفهان با ۲ گل مرتضی تبریزی و کیروش استنلی به برتری رسیدند.

* بهترین گلزنان دو تیم

مرتضی تبریزی با ۱۳ گل بهترین گلزن ذوب‌آهن است و کیروش استنلی و سید‌محمد‌رضا حسینی به ترتیب ۸ و ۵ گل برای ذوبی‌ها به ثمر رسانده‌اند؛ در تیم نفت تهران هم عیسی آل‌کثیر ۸ گل به ثمر رسانده است و محسن بنگر و امین منوچهری هم به ترتیب ۵ و ۴ گل برای این تیم زده‌اند.

به گزارش فارس، برنامه کامل بازی‌های هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه

پیکان تهران – سایپا

نفت تهران – ذوب‌آهن اصفهان

گسترش فولاد تبریز – پدیده مشهد

فولاد خوزستان – تراکتورسازی تبریز

سپاهان اصفهان – استقلال تهران

مشکی‌پوشان – پارس جنوبی جم

پرسپولیس تهران – سپیدرود رشت

صنعت نفت آبادان – استقلال خوزستان

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه