بعد از تشرف به اسلام هرگز خود را از قرآن دور نکردم/ کلیساها‌ در خدمت قدرت‌های جهانی هستند

مسیحی مسلمان شده با اشاره به اینکه کلیساها‌ همواره در طول تاریخ در خدمت قدرت‌های جهانی هستند، گفت: مسیحی شدن در آمریکای لاتین و بالغ بر ۱۹ کشور اسپانیولی‌زبان به زور شمشیر است.

بعد از تشرف به اسلام هرگز خود را از قرآن دور نکردم/ کلیساها‌ در خدمت قدرت‌های جهانی هستند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دیار باران، ابراهیم کانتیجو، مسیحی مشرف شده به دین اسلام اهل کلمبیا در همایش “با مؤمنان” با اشاره به اینکه ۱۴ سال است به دین مبین اسلام مشرف شده‌ام، گفت: بنده در خانواده‌ای مسیحی در کشور کلمبیا به دنیا آمده‌ام.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا شناخت نسبی نسبت به دین اسلام داشتم، تاکید کرد: البته در آن زمان کاتولیک خوبی هم نبودم زیرا به طور کلی اکثر مسیحیان پایبند به مبانی عیسی مسیح (ع) نیستند.

مسیحی مشرف‌شده به اسلام با بیان اینکه آشنایی با دین اسلام موجب شد، زندگی بنده رنگ و بوی خدایی بگیرد، تاکید کرد: در جامعه آمریکا و کلمبیا، هزاران کلیسا و مبلغ مسیحی در حال فعالیت هستند ولی هیچ جای جامعه فضای معنوی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه کلیساها در حال حاضر در غرب و آمریکا موفق نیستند، اظهار کرد: عملکرد کشیش‌ها و کلیسا‌ها موجب شده که مردم آنها را باور نداشته باشند.

کانتیجو با اشاره به اینکه کشیش‌های مسیحی پاسخ قانع‌کننده‌ای از اعتقادات خود برای مردم ندارد، اظهار کرد: تنها جواب آنها اجبار به قبول کردن مسائل و ایمان اجباری است.

مسیحی مشرف‌شده به اسلام افزود: همین موضوع باعث شد که به دنبال حقیقت اصلی خدا در ادیان دیگر از جمله دین مبین اسلام برویم.

وی با اشاره به اینکه عالمان مسیحی پاسخ روشن و دقیقی از تثلیث در مسیحیت ندارند، اظهار کرد: کلیساها هیچ‌گاه پاسخ درستی از بدرفتاری با خانم‌ها و استفاده ابزاری از زن در غرب ارائه نکرده‌اند.

کانتیجو با بیان اینکه کلیساها‌ همواره در طول تاریخ در خدمت قدرت‌های جهانی هستند، تاکید کرد: مسیحی شدن در آمریکای لاتین و بالغ بر ۱۹ کشور اسپانیولی‌زبان به زور شمشیر است.

مسیحی مشرف‌شده به اسلام خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ فرقه منتسب به کلیسا در جهان وجود دارد که همین چندگانگی از مسیح، مردم را از دین مسیحیت دور کرده است.

وی با اشاره به اینکه کلیساها در حال حاضر برای جذب جوانان به کلوب‌های تفریحی تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: کلیساها همواره به دنبال راه‌های برای جذب مردم در روزهای یکشنبه هر هفته هستند.

کانتیجو در ادامه به فعالیت مرکز اسلامی کلمبیا اشاره کرد و گفت: این مرکز هم‌اکنون با استقبال گسترده مردم این کشور روبرو شده تا جایی که ۸۰ دانشجوی کلمبیایی در آن مشغول فعالیت هستند.

مسیحی مشرف‌شده به اسلام به زندگی یک مسلمان در کشورهای غیر مسلمان مانند کلمبیا اشاره کرد و گفت: نوع غذا خوردن و مسئله طهارت از جمله شاخص‌ترین تفاوت‌های زندگی یک مسلمان در کشورهای مسیحی است.

وی با اشاره به اینکه بعد از تشرف به اسلام هرگز خود را از قرآن دور نکردم، اظهار کرد: نور قرآن موجب پایبندی انسان به مبانی اسلامی و اهل بیت(ع) می‌شود.

کانتیجو اظهار کرد: قرآن روش زندگی درست را به انسان‌ها نشان می‌دهد و حتی مردم کشورهای مترقی مانند کلمبیا به آن نیاز دارند.

به گزارش ۸دی نیوز، همایش دوم این سلسه مباحث، پنجشنبه ۲۸ فروردین ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه