کتاب جدید خاطرات آیت‌الله هاشمی منتشر شد

کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۷۴ آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، با عنوان «مرد بحران‌ها» منتشر شد.

کتاب جدید خاطرات آیت‌الله هاشمی منتشر شد

به گزارش ۸دی،مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: در ادامه سلسله خاطرات روزنوشت آیت‌الله هاشمی، کتاب جدید حاوی خاطرات سال ۱۳۷۴، انتشار یافته و چند روز دیگر در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی خواهد شد.
عماد هاشمی با بیان اینکه بازخوانی تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی، نسل جدید را با این توفیقات بزرگ بیشتر آشنا می‌سازد، تأکید کرد: کتاب‌های خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از این جهت حائز اهمیت است که نخست در همان مقطع زمانی، با همان حال و هوا نوشته شده و دوم اینکه توسط کسی به رشته تحریر درآمده که در مرکز تصمیم‌گیری‌های کلان نظام قرار داشته است.
وی از سال ۱۳۷۴ به عنوان سخت‌ترین سال دوره دوم دولت سازندگی یاد کرد و گفت: در این سال، کشور با درایت و مدیریت آیت‌الله هاشمی، از بحران‌های زیادی عبور می‌کند که در کتاب جدید خاطرات به آن پرداخته شده است، انتخابات مجلس پنجم، ظهور کارگزاران سازندگی و ده‌ها رویداد مهم سیاسی و حاشیه‌های هر کدام در خاطرات سال ۱۳۷۴دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی از ابتدای سال ۱۳۶۰ تا یک روز پیش از رحلت، خاطرات خود را روزانه ثبت کرده است، افزود: تاکنون خاطرات ۱۴ سال انتشار یافته و باقیمانده خاطرات که ۲۱ دفتر است، به تدریج چاپ خواهد شد.
مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب اظهار داشت: مطالبی که در آن سال‌های پُرافتخار سازندگی به رشته تحریر درآمده است، علاوه بر اهمیت روایی، نشان‌دهنده تفکر و روحیه مسئولان کشور در آن سال‌هاست و قطعاً این خاطرات در تدوین واقعیت‏های تاریخ انقلاب اسلامی، دستمایه ای مفید و ارزشمند برای پژوهشگران و مورخان خواهد بود.
کتاب «هاشمی رفسنجانی؛ کارنامه و خاطرات ۱۳۷۴: مرد بحران‌ها» به اهتمام لیلی فرزند یاسر هاشمی، در ۸۴۰ صفحه در قطع وزیری و با استفاده از ده‏ها عکس و سند تاریخی انتشار عمومی یافته و بعضی از این اسناد برای نخستین بار منتشر شده است.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار « نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.

منبع: پانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه