کنترل کلسترول خون به روش خانگی

درمان های متنوع خانگی برای کاهش کلسترول بد پیشنهاد شده اند.

کنترل کلسترول خون به روش خانگی

به گزارش ۸دی،با افزایش کلسترول بد یا همان ال دی ال بسیاری از سیستم های حیاتی بدن از بین می روند. عوارض ناشی از کلسترول بد اغلب واضح نیستند و بنابراین می توانند تهدیدکننده زندگی باشند.

با این حال در پیش گرفتن سبک زندگی سالم به همراه مصرف مقادیر متوسط چربی در کنار مصرف غذاهایی که باعث کاهش سطح کلسترول بد می شوند، یک اقدام فوری است.

در این میان درمان های متنوع خانگی برای کاهش کلسترول بد پیشنهاد شده اند:

آب زنجبیل و آناناس: این ترکیب نقش مهمی در سم زدایی بدن و تحریک متابولیسم دارد و میزان جذب لیپیدها در شریان ها را کاهش می دهد. سه تکه آناناس را به همراه سه فنجان آب و یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده ترکیب کنید و آن را حداقل سه بار در هفته به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا شاهد کاهش کلسترول ال دی ل باشید.

کنجد، سیب و جو: این ترکیب به منظور کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید و پاکسازی شریان ها کاربرد دارد و سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی برای بهبود فرایند هضم و حفظ سلامت قلب است. یک قاشق غذاخوری کنجد را به همراه یک فنجان آب، یک عدد سیب و دو قاشق غذاخوری جو میکس کنید و ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه برای ۳ بار در هفته میل نمایید.

سیر و لیمو: هر دو گزینه حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به حذف چربی از شریان ها کمک می کنند. مصرف این ترکیب منجر به پاکسازی خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های ناشی از التهاب می شوند. چند حبه سیر را به صورت رنده شده با یک دوم فنجان آب لیمو مخلوط کنید و هر روز صبح به مدت ۳ هفته از آن مصرف نمایید.

آب سیب، جعفری و اسفناج: این آب میوه‌ مخلوط با سبزیجات برای کاهش کلسترول بالا و دفع ساده و سریع چربی‌ ها از بدن موثر است. ترکیبات آن سرشار از انواع ویتامین‌ ها و مواد معدنی است که علاوه بر خلاص کردن شما از شر چربی‌ های زیاد، باعث تقویت بدنتان نیز می ‌شود. ۴ عدد سیب را به همراه یک برگ اسفناج و چند برگ جعفری میکس کرده و هر روز یک لیوان از این نوشیدنی ضد کلسترول میل کنید.

آب کلم با سیر: نوشیدنی کلم و سیر به دفع مازاد چربی و کلسترول بدن خون کمک می کند. روزانه یک فنجان از این نوشیدنی پرخاصیت میل کنید تا کلسترول خونتان از بین برود. البته توصیه می ‌کنیم در مصرف نوشیدنی کلم زیاده ‌روی نکنید چون مصرف زیاد و طولانی ‌مدت کلم می‌ تواند باعث حساس شدن غده‌ تیروئید شود

منبع: آوای سلامت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه